تدوین سند چشم اندازی برای تحقق شهر هوشمند

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۴:۳۷:۱۲
کد خبر: ۹۵۴۲۹۱
تدوین سند چشم اندازی برای تحقق شهر هوشمند
عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر در صورت نیازسنجی سند چشم اندازی برای تحقق شهر هوشمند تدوین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، شهناز رمارم در نخستین روز از نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در حاشیه بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد: شورای شهر مشهد مستقلا برای مقوله شهر هوشمند سند چشم اندازی پیش بینی نکرده است اما در سازمان فاوا که دو عضو شورای شهر به صورت ناظر در آن فعالیت دارند و همچنین حوزه معاونت برنامه ریزی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم. حال اگر در این خصوص نیاز سنجی های لازم انجام گیرد و خلاء آن احساس شود، قطعا شورای شهر نیز سند جامع و چشم اندازی برای تحقق شهر هوشمند تدوین خواهد کرد.

وی ادامه داد: کلانشهر مشهد در بسیاری از مولفه های شهر هوشمند از سایر کلانشهرها پیشرو بوده است. چنان که به صراحت می توان عنوان کرد که اگر این کلانشهر مقام نخست را در حوزه شهر هوشمند از آن خود نکند، قطعا رتبه دوم را از آن خود خواهد کرد. موید این مطلب آن است که کلانشهر مشهد در حوزه کیف پول الکترونیک، تجهیز تاکسی های شهری به سیستم پرداخت QR، خدمات «من کارت» در حوزه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو، خدمات مبتنی بر تکنولوژی NFC و زیرساخت های متعدد دیگر پیشرفت های چشمگیری داشته چنان که جایگاه این کلانشهر را در حوزه شهر هوشمند از سایر کلانشهرها متمایز کرده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد تصریح کرد: شهر هوشمند مقوله ای متمایز از شهر الکترونیک است، در واقع شهرداری مشهد، پروژه شهر الکترونیک را سال 78 الی 79 کلید کلید زد و نمایشگاه های خوبی نیز در این حوزه برگزار کرد لذا هدف این دوره شورای شهر و شهرداری آن نیست که صرفا شهری دیجیتال و الکترونیک داشته باشیم بلکه بنای ما آن است که با توجه به شرایط روز دنیا در قرن 21 پاسخ های هوشمندانه به نیازهای شهروندان داده شود. به بیان دیگر خدمات شهری باید در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت آنلاین به شهروندان ارائه شود و در خصوص نحوه ارئه خدمات نیز از آنان نظرخواهی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حقیفتت در شهر هوشمند نوع خدمات دهی به مردم براساس پاسخ های هوشمندانه به نیازهای جدید و امروزین مردم است. لذا در شهر هوشمند باید بهترین پاسخ به شهروندان ارائه شود اما شهر الکترونیک صرفا انجام اقدامات با زیرساخت های الکترونیک است و ممکن است که به نیازهای شهروندان پاسخ هوشمندانه ای ارائه نشود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در رابطه با حمایت های این دوره شورای شهر از کسب و کارهای نوپا تصریح کرد: شورای شهر مشهد تاکنون مصوبات بسیار خوبی در حمایت از کسب و کارهای نوپا داشته است. این مصوبات در زمینه تسهیل گیری فضای کسب و کارهای نوپا، حمایت های مالی، سرمایه گذاری و معنوی بوده است. شاهد این مدعا ایجاد چندین پروژه بزرگ در شهر مشهد در حمایت از کسب و کارهای نوین است.

لازم به ذکر است نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند از 1 تا 4 بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 20 جهت بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز