مدیرکل دفتر نوسازی و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌های کشور:

هوشمندسازی و شهر الکترونیک به دنبال ارائه خدمات بهتر با ایجاد بسترهای فناوری است

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۵:۱۱:۲۴
کد خبر: ۹۵۴۳۱۰
هوشمندسازی و شهر الکترونیک به دنبال ارائه خدمات بهتر با ایجاد بسترهای فناوری است
مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهر الکترونیک یا شهر هوشمند به دنبال ارائه خدمات بهتر و مطلوب با ایجاد بسترهای فناوری است و امروزه شهر مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر کشور اقدامات خوبی در خصوص هوشمندسازی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عباس کرکه‌آبادی، در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه شهر هوشمند با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی افزود: یکی از مهم‌ترین بسترهایی که مردم می‌توانند از آن بهره بگیرند بستر هوشمند‌سازی است. به‌طور مثال فردی که می‌خواهد از مکانی به مکان دیگر نقل جابه‌جا شود، با مباحث انگیزشی که برایش مطرح و ایجاد شود خیلی خوب می‌تواند از این بستر هوشمندسازی استفاده کند.

وی همچنین ادامه داد: مثلا در حوزه شهرسازی، برای کسی که می‌خواهد پروانه ساختمان دریافت کند اگر بستر فناوری درستی ایجاد شده باشد، فرد از منزل می‌تواند وارد اپلیکیشنی شود و مدارکش را ارائه دهد و در یک برنامه زمان‌بندی‌شده کار او انجام می‌شود. اگر هم نقصی در ارائه مدارک وجود داشته باشد به او اطلاع داده می‌شود و بعد از رفع نقص، پروانه مورد نظر برای او صادر می شود. از این شیوه هوشمندسازی در هر نقطه‌ای می شود استفاده کرد.

مدیر کل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان  شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بسترهای فناوری و هوشمندسازی هم می‌تواند نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان کمک کند و هم هزینه‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط را  در این زمینه کاهش دهد.

کرکه‌آبادی در خصوص کاهش مشکلات محیط زیستی با کمک هوشمندسازی افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه شهر هوشمند مشهد داشتم در حوزه حمل و نقل، اقدامات خوبی انجام شده بود که با ایجاد رویه‌های انگیزشی در افراد، آنها را هر چه بیشتر ترغیب می‌کنیم که از حوزه حمل و نقل عمومی استفاده کنند و استفاده از خودروهای شخصی برای حمل و نقل را کاهش دهند. بهره‌مندی از حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی و هوشمندسازی در این زمینه، در کاهش معضلات ترافیکی و آلودگی هوا بسیار موثر است.

وی همچنین با اشاره به دستاورها و اقدامات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: در این سازمان مباحث فناوری و هوشمندسازی شهرداری‌ها را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم اقداماتی را که در حوزه  هوشمندسازی و شهر الکترونیک در شهرهای بزرگ اتفاق افتاده را در شهرهای میانی و کوچک‌تر نیز استفاده کنیم.

کرکه‌آبادی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در انتقال تجربیات در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند تصریح کرد:  متولیان و شهرداران کشور وقتی از این نوع نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند، نگاه‌شان در زمینه هوشمندسازی تغییر می کند و انگیزه‌شان افزایش می‌یابد که بتوانند در شهر خودشان نیز از این مزایا و به عنوان مثال اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست بین مدیران فاوا سراسر کشور و نقل و انتقال این تجربیات و دستاورها در این نشست افزود: نشست مدیران فاوا فرصتی است که کمک می‌کند مدیران فاوا کلان‌شهرها و شهرستان‌ها با هم‌اندیشی به دستاوردهای بیشتری برسند. هر شهرداری در شهر خودش یک‌سری اقداماتی در زمینه هوشمندسازی و بسترهای شهر الکترونیک انجام داده است و زمانی که این نشست برگزار می‌شود این اطلاعات به سایر مدیران منتقل می‌شود و آنها می‌توانند از نظرات هم استفاده کنند و نقاط قوت خود را به اشتراک بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز