معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

برطرف کردن مشکلات فروش فرش ترکمن با ایجاد شهر جهانی فرش

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۲:۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۵۴۵۶۸
برطرف کردن مشکلات فروش فرش ترکمن با ایجاد شهر جهانی فرش
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی مندی های استان در زمینه فرش گفت: پرونده گنبد کاووس به عنوان شهر جهانی فرش بر اساس رایزنی های صورت گرفته در آماده است و ایجاد شهر جهانی فرش در گنبدکاووس مشکلات فروش فرش ترکمن را برطرف می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ ابراهیم کریمی در کارگروه فرش استان با حضور فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: آماده سازی زیرساخت ها و شکل گیری شهر جهانی فرش در گنبد کاووس زمینه سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به این شهر خواهد شد و می تواند مقصد خرید فرش بسیاری قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر معضلی به نام فروش در گلستان وجود دارد که یکی از موضوعاتی که می تواند آن را حل کند، ایجاد شهر جهانی فرش در گنبدکاووس است و در عین حال ایجاد بازارچه تلفیقی فرش و صنایع دستی هم می تواند مشکلات فروش فرش را تا حدودی برطرف کند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اگر تبلیغات به درستی صورت گیرد با ورود گردشگران، فروشندگان نباید دغدغه فروش داشته باشند.

ابراهیم کریمی نمایشگاه ها را ظرفیت خوبی برای عرضه فرش دانست و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل بالارفتن هزینه ها، بافنده ما توان شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی را ندارد و اگر حمایت شوند بازار خوبی ایجاد خواهد شد.

همچنین در این جلسه رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز ابراز امیدواری کرد زنجیره تأمین فرش در گلستان با همت بخش خصوصی کامل می شود.

فرحناز رافع اظهار کرد: انتظار این است که باور کنیم و دست به دست هم دهیم که فرش ترکمن می تواند بدرخشد، به شرط اینکه با خلاقیت و نوآوری، متقاضی را برای خرید تحریک کنیم.

وی ادامه داد: ۶۰ هزار هنرمند و نیروی کار در استان وجود دارد که باید مشکلات آنان احصا شود و انجمن تولیدی و صنفی یا اتحادیه صادرکنندگان برای آنان شکل گیرد.

 

نظر شما