راه ارتباطی ۷۰ روستا در استان مسدود است

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۲:۵۰:۵۵
کد خبر: ۹۵۵۲۶۶
راه ارتباطی ۷۰ روستا در استان مسدود است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۷۰ روستای این استان مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی رحمتی روز شنبه با بیان اینکه تمام راه های اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، گفت: راهداران تلاش دارند راه‌های ارتباطی روستاهای مسدود شده را امروز بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از بعد از ظهر امروز همه راه‌های ارتباطی استان باز خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۷۴۵ کیلومتر راه اصلی و ۵۷۰ کیلو متر راه روستایی در استان  برف‌روبی شده و  برخی از راهداران در این مدت لحظه‌ای نخوابیدند و همچنان با چشمان پف کرده و خونی هنوز در جاده های ارتباطی استان در تلاش برای بازگشایی محورهای مواصلاتی هستند.

 وی  ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده‌ای استان توسط راهداران رهاسازی شده است.

 رحمتی همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۲۸۶ دستگاه ماشین‌ آلات راهداری استان با ۴۳۵ نیرو در قالب ۱۱۰ اکیپ و گروه در آماده‌ باش کامل بوده و در ۱۳ راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌ رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره سازی شده است.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

 

نظر شما