حذف ۱۰۰ درصدی استفاده از کاغذ در گمرک

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۰۰:۴۸
کد خبر: ۹۵۵۶۸۳
حذف ۱۰۰ درصدی استفاده از کاغذ در گمرک
ایران در بحث گمرک کاغذ را به صورت ۱۰۰ درصدی در رویه‌های اداری حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی میر اشرفی رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود که در تقارن با روز جهانی گمرک برگزار شد، اظهار کرد: شعار جهانی امسال روز جهانی گمرک بر مبنای تقویت ثبات اقتصادی و زیست محیطی نام‌گذاری شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: گمرک ایران نیز در راستای همکاری با گمرک جهانی در هوشمندسازی گمرک اقداماتی را انجام داد. فعالیت‌های گمرک‌ها در سال ۲۰۲۰ باید بر مبنای الکترونیکی باشد ایران نیز در بحث گمرک کاغذ را به صورت ۱۰۰ درصدی حذف کرده‌ایم. همین روند با به کارگیری کارشناسان آنلاین در گمرک برای نخستین بار منجر به کاهش فساد در سیستم گمرک‌ها شد.

رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: با راه‌اندازی گمرک موبایلی قدمی دیگری در فعالیت‌های گمرک برداشته شد. تولید پلمب هوشمند در کشور برای نخستین بار رقم خورد که تمام این روند ساخت داخل بوده است. تراشه‌های نصبی روی این پلمب کار را برای خوانش الکترونیکی مبادی رسمی گمرکی آسان و دقیق می‌کند.

میر اشرفی تاکید کرد: در ۹ ماهه امسال علارغم تحریم‌های اعمال شده در تجارت خارجی ایران بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم در سال‌های پس از انقلاب بی‌نظیر است. این رقم معادل ۱۱۵ میلیون تن کالای صادراتی است که نسبت به سال گذشته ۲۰.۷۶ در صد رشد وزنی و ۳.۲ درصد کاهش ارزشی را تجربه کرده است.

معاون وزیر اقتصاد در امور گمرک بیان کرد: شرکای صادراتی ما به ترتیب چین با ارزش صادراتی ۸.۳ میلیارد دلار، عراق با ۸ میلیارد دلار، ترکیه ۴.۱ میلیارد دلار، امارات با ۳.۷ میلیارد دلار و اافغانستان با ارزش صادرات ۱.۹ میلیارد دلار هستند.

میر اشرفی بیان کرد: امسال با نصب ایکس ری‌های چمدانی در مرزهای غربی کشور کمترین میزان تخلف در سبد مسافرتی زائران را شاهد بودیم.

رئیس گمرک ایران از کشف ۵۱۹ تن مواد مخدر در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۱۰۲۹ تن از این مواد مخدر مربوط به ماده مخدر هروئین، ۴۲۶ تن تریاک و ۲۷۶ تن مواد مخدر مصنوعی و قرص‌های روانگردان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز