تلف شدن ۳۹ حیوان بر اثر تصادف در پارک ملی گلستان

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۳۰:۳۵
کد خبر: ۹۵۵۷۸۰
تلف شدن ۳۹ حیوان بر اثر تصادف در پارک ملی گلستان
رییس پارک ملی گلستان اعلام کرد: ۳۹ مورد انواع گونه‌های حیوانی این پارک بر اثر برخورد وسایل نقلیه در جاده بین‌المللی گرگان - مشهد در محدوده این پارک ملی در سه ماه اخیر تلف شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی تیموری روز یکشنبه گفت: عمده این حیوانات که بر اثر بی‌دقتی رانندگان تلف شده‌اند، از گونه‌های گراز، شغال، روباه و سمور بودند.

وی با اشاره به بارش برف در روزهای اخیر در ارتفاعات پارک ملی گلستان و سرمای هوا و پی‌آمد این امر که حضور حیوانات از جمله گونه‌های شاخص مثل پلنگ و مرال در حاشیه جاده به صورت غریزی و برای تهیه غذا است، از رانندگان تقاضا کرد: از زمان ورود به جاده جنگلی کشیده شده در دل این پارک تا زمان خروج با سرعت مطمئنه ۶۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنند.

رییس پارک ملی گلستان گفت: علاوه بر بارندگی‌های امسال، از ۱۰ روز گذشته بارندگی‌ها با بارش برف در مناطق مختلف این پارک همراه شده که نقش موثری در رشد زاد و ولد انواع گونه‌های جانوری دارد.

تیموری ادامه داد: محیط‌بانان آمادگی کامل دارند تا در صورت افزایش سرما و کمبود علوفه و خوراک، به صورت دستی غذای مورد نیاز را در اختیار حیوانات پارک ملی گلستان قرار دهند. 

وی خاطرنشان کرد: با انجام سرشماری پاییزه حیات وحش با محوریت گونه‌های علفخوار، بیش از پنج هزار راس قوچ و میش، کل و بز و آهو در پارک ملی گلستان شناسایی شدند که با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوا، پیش بینی می‌شود در آمار سرشماری سال آینده روند زاد و ولد حیوانات خیلی مثبت باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز