استاندار فارس در جمع اعضای صنوف گردشگری:

گردشگری با اظهارنظرهای غیرمسئولانه دچار ضرر و خسران می شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۵:۵۵:۴۶
کد خبر: ۹۵۵۹۴۵
گردشگری با اظهارنظرهای غیرمسئولانه دچار ضرر  و خسران می شود
استاندار فارس گفت: نباید با اظهار نظرهای غیرمسئولانه بخش گردشگری را به سمت خسران و ضرر بیشتر ببریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عنایت‌الله رحیمی امروز یکشنبه ٦ بهمن در جلسه با اعضای صنوف گردشگری استان ، افزود: امروز وضعیت اقتصاد کلان کشور بر کسی پوشیده نیست، اما بعضی مطالب را از کسانی می‌شنویم که با اطلاعات و جایگاه آنها منطبق نیست.

رحیمی از فعالان گردشگری استان خواست تا انتظارات و پیشنهادات خود را در یک چارچوب قانونمند به مدیران متولی ارائه کنند.

او به برخی از موضوعات مطرح شده در این جلسه از جمله پروانه موقت، تامین اجتماعی و مالیات اشاره کرد و ادامه داد: اگر به دنبال تحول در گردشگری به عنوان یک صنعت رو رشد هستیم باید دیدگاهمان رو به جلو باشد و به دنبال اصلاح در روش‌ها باشیم.

استاندار فارس عنوان کرد: باید دقت داشت که نمی‎توان از همه دنیا بخواهیم که به عنوان گردشگر به ایران بیایند اما به آنها ناسزا بگوییم.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که نفت تقریبا از درآمدهای کشور در حال حذف شدن است ، گفت: سیاست گذاری‌های کلان باید به سمت اداره کشور با مالیات رود، اما مالیات زمانی گردش دارد که اقتصاد رونق داشته باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه احتمالا در آینده محتوا و شکل و روال کار شما فعالان گردشگری با توجه به توسعه فضای مجازی تغییر خواهد کرد، یادآورشد: باید با توجه به تحولات امروز و تکنولوژی، محیط های قانونی را منطبق بر این نوع رفتارها کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ کسی حلوا توزیع نمی‌کند، تاکید کرد: طبیعتا یکی کمتر و یکی بیشتر ضرر می‌کند، امیداریم تصمیم گیرندگان بین‌المللی عقل را پیشه کنند و از زیاده خواهی‌هایشان دست بکشند.

رحیمی به رونق اقتصادی و اشتغال در کنار فعالیت هتل‌ها و واحدهای اقامتی اشاره و عنوان کرد: حفظ نیرو در هتل‌ها در شرایط جنگ اقتصادی کار پسندیده‌ای است و درک عمیقی از شرایط جنگ اقتصادی نیاز است، چرا که دامنه وسیعی دارد و تمام اقشار و مردم درگیر این موضوع خواهند بود.

او با بیان اینکه درآمد صنعت گردشگری آسان‌تر از درآمدهای ارزی ماست، گفت: برای گذر از این دوران سخت که همه ما آن را درک می‌کنیم باید تلاش کنیم، چرا که برخی تنش‌ها تاثیر دائمی بر صنعت گردشگری ندارد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: گردشگر وقتی بداند فضا امن است تصمیم به سفر می‌گیرد لذا نباید بخش گردشگری را با اظهارنظر غیرمسئولانه دچار و ضرر کرد.

 

نظر شما