استاندار گلستان در همایش علمی پژوهشی آسیب شناسی اعتیاد:

آموزش در مدارس زمینه پیشگیری از اعتیاد را فراهم می کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۶:۵۹:۴۳
کد خبر: ۹۵۵۹۷۲
استاندار گلستان با بیان اینکه آموزش در مدارس زمینه پیشگیری از اعتیاد را فراهم می کند، گفت: اگر قبح اعتیاد و زشتی آن در مدارس به عنوان نقطه شروع تبیین شود، می توانیم گام بزرگی برای پیشگیری از اعتیاد برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در همایش علمی پژوهشی آسیب شناسی اعتیاد استان، خاطرنشان کرد: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، بسیار نگران کننده است و شیوع آن هرچند کم می تواند مشکلات و آسیب های بسیار بزرگی برای جامعه ایجاد کند.

وی افزود: بخش عمده ای از زندانیان درگیر اعتیاد هستند و هرگونه پیشگیری در زمینه اعتیاد می تواند از سایر آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

استاندار گلستان با بیان این که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شیوع مصرف موادمخدر از اولویت‌های کشور است گفت: ریشه بسیاری از جرایم از جمله خودکشی، طلاق، فقر، فرزند و همسرآزاری و سرقت، مصرف مواد مخدر است که باید از شیوع مصرف آن در جامعه به خصوص نسل جوان جلوگیری کرد.

حق شناس در پایان خاطرنشان کرد: اعتیاد، جامعه هدف خاصی ندارد و همه خانوارها می توانند هدف آن باشند بنابراین لازم است همه مردم به معنای واقعی در پیشگیری و مقابله با اعتیاد مشارکت کنند.

در ادامه محمود روحانی‌فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان هم در این همایش گفت: هم اکنون ۷۰ درصد زندانیان این استان به مواد مخدر ارتباط دارند که امیدواریم با فرهنگ سازی و افزایش آگاهی جامعه از تعداد مبتلایان به مصرف این مواد کاسته شود.

در این همایش همچنین از فرزند یکی از شهدای مبارزه با مواد مخدر استان گلستان قدردانی شد.

گفتنی است گلستان ۸۳ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کشور کرده است.

لازم به ذکر است همایش علمی پژوهشی آسیب شناسی اعتیاد در ۱۲ محور پژوهش در مسایل حقوقی و قضایی، شناخت عوامل موثر در بروز اعتیاد، پژوهش در امر مدیریت اعتیاد کشور، شناخت نظام وبهبود ارایه خدمات درمانی، پژوهش در امر مقابله باعرضه، شناخت نظام و بهبود ارایه خدمات پیشگیرانه و  معاملات موثر پیشگیری، شناخت معاملات موثر کاهش زیان و شناخت و بهبود نظام ارایه خدمات کاهش زیان و شناخت وضعیت اعتیاد درکشور ( شیوع و روند شدت) برگزار شد که محققان ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز