مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

بارش در فصل زراعی اردبیل ۳۱ درصد کاهش یافت

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۰:۵۵:۱۷
کد خبر: ۹۵۶۱۹۷
بارش در فصل زراعی اردبیل ۳۱ درصد کاهش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تا چهارم بهمن ماه سال آبی ۹۹-۹۸ متوسط بارش در این استان ۸۳ میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه متوسط بلندمدت ۳۸ میلی‌متر کمتر بوده و حدود ۳۱ درصد کاهش دارد.

به گزارش برنا،عباس جنگی مرنی  اظهارداشت: در حال حاضر متوسط بارش در کشور برابر ۱۴۶ میلی‌متر بوده که ۴۰ میلی‌متر نسبت به مدت مشابه بلندمدت کشوری افزایش دارد.

وی اظها داشت: بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران، استان اردبیل در بین ۳۱‌ استان از نظر آمار مقایسه‌ای بارش‌های رخداده تا چهارم بهمن‌ در جایگاه ۲۷ کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور که شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و اردبیل که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند، در جایگاه چهارم قرار دارد.

جنگی مرنی افزود: با توجه به زمان کوتاه چهار ماهه سپری شده از ابتدای سال آبی جاری تاکنون و احتمال ورود سامانه‌های بارشی مناسب به منطقه، آمار فوق الذکر قابل تعمیم به کل سال آبی نبوده و امیدواریم که مناطق مختلف استان شاهد بارش‌های موثر با پراکنش زمانی و مکانی مطلوب باشد.

استان اردبیل مشتمل بر ۱۱ شهرستان و دارای چهار محدوده مطالعاتی بوده که مقادیر بارش بر اساس آمار ۲۴ ایستگاه مبنای مستقر در نقاط مختلف گستره‌ استان همه روزه رصد، اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز