معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد‌؛

ثبت گزارش ۱۰۳۸ تفاهم‌نامه در سامانه سرمایه‌گذاری خراسان رضوی

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۳:۱۷:۴۸
کد خبر: ۹۵۶۳۳۲
ثبت گزارش ۱۰۳۸ تفاهم‌نامه در سامانه سرمایه‌گذاری خراسان رضوی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تاکنون ۱۰۳‪۸ تفاهم‌نامه در سامانه ثبت سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در  همایش الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با رویکرد دستاوردهای معین های اقتصادی اظهار کرد: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شامل دو بخش اعم از فعالیت معین‌ها در روستاهای تعهد و امضای تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۳ معین اقتصادی مسئولیت توانمندسازی بخش‌های محروم و روستاهای استان را برعهده گرفته‌اند، افزود: امیدواریم این تعداد تا پایان امسال به ۲۰۰ معین اقتصادی برسد.

وی افزود: تاکنون گزارش هزار و ۳۸ تفاهم‌نامه با مبلغ ۱۰۸ هزار میلیارد تومان در سامانه ثبت سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: ۲۰۰ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری به طور مشخص از بین طرح‌های سرمایه‌گذاری طرح توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی انتخاب و در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار به صورت ویژه بررسی می‌شود تا به اجرای کامل برسد.

وی ادامه داد: احتمالا فردا با وزیر امور اقتصادی و دارایی جلسه‌ای در تهران خواهیم داشت تا برای تامین مالی این ۲۰۰ طرح مکاتبه شود.

در این همایش معین اقتصاد مقاومتی شهرستان زاوه هم گفت: بخش زاوه یک بخش تاریخی استان است که نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد.

محمدرضا توکلی‌زاده افزود: در صورت ایجاد ۲۰۰ هکتار گلخانه در این منطقه، اشتغالی که برای مردم منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیمی ایجاد می‌شود قابل توجه خواهد بود.

معین تعدادی از روستاهای شهرستان سبزوار هم گفت: در ابتدا بررسی‌هایی را در روستاها انجام دادیم و بعد از مطالعه سند توسعه روستایی، به این نتیجه رسیدیم که بهترین الگوی کار، الگوی مشاغل خانه‌محور است.

حسن آسمانی‌مقدم، افزود: با توجه به شعار هر خانه یک کارخانه استاندار خراسان رضوی اقدامات خود را در راستای اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در بخش خانگی آغاز کردیم.

در ادامه معین بخش بوژگان تربت‌جام در این همایش، مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را از زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید دانست و افزود: به صورت داوطلبانه برای توسعه پایدار استان تلاش خواهیم کرد.

علیرضا بوستانی بیان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی می‌تواند به تمام کشور تعمیم پیدا کند لذا باید در راستای پایداری کشور همکاری کنیم تا این مدل و طرح بتواند با مشارکت بخش خصوص راه و مسیر خود را ادامه دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز