برای اولین بار رخ داد؛

پرواز پهباد سمپاش در قیر و کارزین فارس

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۶:۴۴
کد خبر: ۹۵۶۳۷۹
پرواز پهباد سمپاش در قیر و کارزین فارس
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در استان فارس، از پرواز پهباد سمپاش در مزارع گندم و کلزای این شهرستان برای اولین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی همتی دوشنبه ۷ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از این پهباد و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج بکار گیری فن آوری های نوین در کشاورزی شهرستان انجام شده است. 

او اضافه کرد: کاهش مصرف سم، صرفه جویی در آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از حذف تردد ماشین آلات کشاورزی و بطور کل کاهش هزینه تولید و افزایش سلامت محصول از مهم ترین مزایای استفاده از پهباد ها است. 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت اپراتور های سمپاشی از دیگر محاسن استفاده از پهباد در سمپاشی مزارع است. 

او خاطرنشان کرد: در اولین پرواز این پهباد بر فراز مزارع گندم و کلزا، این مزارع با سموم علف کش و زیر نظر جمعی از کارشناسان و با حضور تعدادی از کشاورزان سمپاشی شد.

همتی با اشاره به وجود پهباد های مختلف در بازار گفت: جدیدترین انواع پهبادهای سمپاس مجهز به موقعیت یاب های جهانی بوده و امکان شناسایی موقعیت اراضی کشاورزی را داشته و با دقت فراوان بدون هم پوشانی اقدام به انجام عملیات می کند. 

مدیر جهادکشاورزی قیر و کارزین با تشویق کشاورزان در استفاده از این فن آوری ها در مزارع به منظور افزایش تولید و کاهش هزینه ها، بیان کرد: کشاورزان علاقه مند به خرید پهباد پس از گذراندن دوره آموزشی لازم و سپری کردن مراحل ویژه می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید دستگاه بهره مند شوند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز