عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبر داد:

همایش ملی تجربه نگاری و آینده پژوهی مدیریت مردم نهاد مخاطرات طبیعی برگزار خواهد شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۵:۲۴:۴۸
کد خبر: ۹۵۶۴۳۳
همایش ملی تجربه نگاری و آینده پژوهی مدیریت مردم نهاد مخاطرات طبیعی برگزار خواهد شد
دبیر همایش ملی تجربه نگاری و آینده پژوهی مدیریت مردم نهاد مخاطرات طبیعی با تاکید بر سیل از برگزاری این همایش در تاریخ 7 و 8 اسفند در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ امیر سعد الدین دبیر علمی همایش ملی تجربه نگاری و آینده پژوهی مدیریت مردم نهاد مخاطرات طبیعی با تاکید بر سیل در حاشیه جلسه توجیهی این همایش در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد:  این همایش با هدف ایجاد پل ارتباطی جوامع محلی و سمن ها با سیاستگذاران و برنامه ریزان حوزه مخاطرات طبیعی در استان و حتی در کشور در 7 و 8 اسفند ماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سپاه نینوا، بسیج اساتید، دانشگاه ازاد، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و مدیریت بحران استان از برگزار کنندگان این همایش می باشند.

سعد الدین توضیح داد: سیل اخیر باعث ایجاد جرقه ایی برای بهره گیری بهتر از جوامع محلی و سمن ها بود زیرا برخورد با مخاطرات طبیعی صرفا با کمک دستگاه های دولتی امکان پذیر نمی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان اضافه کرد:  بایستی ظرفیت عظیم سمن ها و جوامع محلی را به رسمیت شناخته و با ارائه آموزش به آنها به صورت هدایت شده از قابلیت آنان استفاده کرد.

وی گفت: این همایش به صورت کاملا علمی با برگزاری سخنرانی ها و میزگرد های علمی با حضور سمن ها و جوامع محلی و افراد برجسته علمی برگزار خواهد شد.

بایستی ظرفیت عظیم سمن ها و جوامع محلی به رسمیت شناخته شود

سعد الدین تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش جمع بندی تجارب ارزشمند، شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در بروز مخاطرات طبیعی است که  در نهایت سیاست ها، برنامه ها و نقشه راه به استان و کشور ارائه خواهد شد تا در آینده بتوان گامی رو به جلو برداشت.

وی افزود: حدود 15 سمن و همچنین 10 کارشناس از دستگاه های مرتبط به عنوان نماینده آن دستگاه در اولین نشست برای شناسایی و معرفی این همایش حضور داشتند.

سعد الدین در پایان گفت: جلسه فعلی به منظور آمادگی کافی سمن ها و اینکه بتوانند به راحتی گفته ها، نیازها و برنامه های خود را در زمان همایش به دستگاه های اجرایی منتقل نمایند برگزار شده است که مقرر شد نشستی دیگر به همین منظور قبل از برگزاری همایش تشکیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز