همسر سیدالاسرا درگذشت

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۶:۲۷:۰۹
کد خبر: ۹۵۶۴۸۰
همسر سیدالاسرا درگذشت
حواء لشگری همسر سیدالاسرا، سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری دار فانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حواء لشگری همسر سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری به علت ایست قلبی به لقاء‌الله پیوست.

مراسم تشییع این همسر شهید بزرگوار، فردا سه‌شنبه هشتم بهمن ماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح از پایگاه مهرآباد به سمت بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری متولد ۱۳۳۱ در ضیاءآباد استان قزوین به دنیا آمد و در تیر ماه ۱۳۵۶ با درجه ستوان دومی خلبانی فارغ‌التحصیل شد و در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست، پس از انجام ۱۲ مأموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

وی در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت ۸ سال در کنار ۶۰ نفر از دیگر همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد اما پس از پذیرش قطعنامه ایشان را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی ۱۰ سال طول کشید.

لشکری سرانجام پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در ۱۷ فروردین ۱۳۷۷ به خاک مقدس وطن بازگشت، در بدو ورود به وطن لقب «سید الاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

وی پس از سال‌ها تحمل رنج و آلام ایام اسارت بامداد روز دوشنبه نوزدهم مرداد ۱۳۸۸ در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز