مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد :

توزیع علوفه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۰:۲۳:۵۴
کد خبر: ۹۵۶۵۵۶
توزیع علوفه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا
مهرداد فتحی بیرانوند از توزیع علوفه و دانه جهت حیات وحش، پس از بارش برف سنگین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛  فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران ،  اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش جهت تامین منابع غذایی ، برنامه توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور حیات وحش وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

او افزود: جهت توزیع علوفه در زیستگاههای حیات وحش ، تشکل های مردم نهاد و  دوستداران محیط زیست، محیط بانان  را همراهی کردند. 

 فتحی بیرانوند  تصریح کرد: علوفه دهی به حیات وحش در فصل  زمستان به دلیل  برف و کولاک انجام می شود تا علوفه کافی برای تعلیف حیات وحش وجود داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست  لرستان از عموم مردم خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده ها یا مناطق مسکونی حاشیه شهرها به خصوص اماکن روستایی نسبت به حمایت از این حیوانات اهتمام داشته و ضمن خودداری از آزار یا کشتن آنها،  با سامانه 1540 ارتباط برقرار نموده و ماموران محیط زیست را از ورود جانواران به محل سکونت خود آگاه کنند.

 فتحی بیرانوند با هشدار به متخلفین زیست محیطی که قصد سوء استفاده از سرما و بارش برف زمستانی برای شکار جانوران را دارند گفت: ادراه کل حفاظت محیط زیست لرستان اقدام به افزایش تعداد ماموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و زیستگاههای حساس استان نموده تا علاوه بر حفاظت از گونه های جانوری از بروز هرگونه تخلف زیست محیطی جلوگیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز