معاون اقتصادی استانداری لرستان :

باغ تحقیقات گیاه شناسی زاگرس یکی از کارهای ماندگار استان است

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۰:۳۱:۲۲
کد خبر: ۹۵۶۵۵۹
باغ تحقیقات گیاه شناسی زاگرس  یکی از کارهای ماندگار استان  است
اسد عبداللهی کاربرد اصلی باغ تحقیقات گیاه شناسی را آموزشی بودن این مجموعه عنوان کرد .

به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان؛ عبدالهی در جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت باغ گیاه شناسی زاگرس خرم‌آباد ،اظهار کرد: باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد یکی از طرح هایی است که تاکنون  اقدامات خوبی در محیط آن انجام گرفته و پیشرفت قابل قبولی داشته است.

اوافزود: هدف  پرورش و احیا رستنی های منطقه زاگرس در این مرکز به عنوان کانون گیاهان بومی لرستان و همچنین مجموعه‌ای برای نمایش آنها به عموم مردم می باشد .

این معاون استاندارلرستان  تصریح کرد: در این مرکز انواع گیاهان و روییدنی های حوزه زاگرس و  گیاهانی که در گذشته کشت می شده اند و اکنون کمیاب و نایاب شده اند، وجود دارد که نشان از اهمیت و نیاز به وجود چنین مجموعه ای بدیهی می باشد.

عبداللهی ضمن اشاره به تاثیر محیط باغ گیاه شناسی بر روحیه نشاط در جامعه ،خاطر نشان  کرد: تکمیل این مجموعه اهدافی مانند رونق گردشگری، ایجاد اشتغال و ذخیره گیاهان محلی را دنبال و همچنین به عنوان قطب پژوهش و آموزش منابع طبیعی زاگرس در موضوعات آموزشی خواهد بود.

او  همچنین باغ تحقیقات گیاه شناسی زاگرس را یکی از کارهای ماندگار استان دانست و افزود: علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی، گردشگری و اقتصادی می‌توان جنبه آموزشی این مجموعه را اصلی ترین کاربرد آن عنوان کرد .

 عبداللهی گفت: دستگاههای اجرایی مرتبط تدوین جدول زمان‌بندی برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات آن را تا حصول نتیجه در دستور کار قرار داده و همکاری‌های لازم با این مجموعه جهت تکمیل نهایی انجام دهند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز