وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایران در حوزه های مختلف فناوری پیشرفت محسوسی داشته است

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۲:۵۲:۵۱
کد خبر: ۹۵۶۷۶۰
ایران در حوزه های مختلف فناوری پیشرفت محسوسی داشته است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور ما در حال رشد صنعتی است و در حوزه های مختلف فناوری، پیشرفت های محسوسی داشته ایم..

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، رضا رحمانی روز سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی از پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی و دیگر عناصر استراتژیک در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز که با حضورسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با رونمایی از پایلوت عناصر نادر خاکی که پیش از این  از خارج تامین می شد، کشور به فناوری تولید این عناصر با ارزش که در برخی تولیدات مانند کاتالیست ها و شیشه مصرف دارد، دست یافته است.

وی ادامه داد: با دستیابی متخصصان داخلی به این فناوری که عناصر راهبردی و خاص هستند و در تهیه آن مشکل داریم، در جهت خودکفایی کشور قدم بزرگی برداشته می شود. این عناصر به ویژه  در شرایط جدید در کشور قابل تهیه نبود.

رحمانی عنوان کرد: مصرف واقعی ما به این عناصر بیش از ۲۰۰ تن و شاید بالای ۱۰برابر این رقم است  که تا پیش از این  برای هر خرید هر کیلوگرم آن حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار هزینه می شد.

وی گفت: صرفه جویی و عدد و رقم شاید خیلی مهم نباشد، این که خودمان می توانیم تولید کنیم مهمتر است. چهار  تا پنج کشور در این عرصه توانسته اند به این فناوری دست پیدا کنند که ایران یکی از آن ها است.

وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد:  باید نیاز داخل را تامین کنیم تا پس از آن امکان صادرات هم فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز