در حاشیه صعود سراسری به قله سبلان

پیشکسوتان و خادمین کوهنوری کشور تجلیل شدند

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۱:۲۳:۴۳
کد خبر: ۹۵۷۳۷۶
پیشکسوتان و خادمین کوهنوری کشور تجلیل شدند
همزمان با صعود سراسری به قلل سبلان، آیین تجلیل از خادمین، پیشکسوتان، قهرمانان و فعالین عرصه کوهنوردی کشور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش برنا،در این مراسم زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با بیان اینکه سبلان یکی از بی نظیرترین کوههای دنیاست گفت : 220 کوهنورد از 16 استان کشور برای شانزدهمین صعود سراسری و بین المللی به قلل سبلان خود را آماده کردند که اردبیل برای دومین بار میزبان این صعود است .

او با اشاره به اینکه این صعود به همت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل صورت می گیرد خاطرنشان کرد : به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متعددی در سطح استان کشور برگزار می شود که در کنار صعود سراسری به قلل سبلان ، مسابقه کاپ یخ نوردی آسیاهم با حضور ورزشکارانی از 5 کشور به میزبانی استان مازندران و تهران برگزار می شود .
همچنین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی ضمن قدردانی ازفدراسیون کوهنوردی گفت : ظرفیت‌های کوهنوردی استان اردبیل در کشور ودنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم که یک صعود حرفه ای زمستانی را شاهد باشیم .
او اظهار کرد : این همایش با هدف تجلیل از خدمات ارزشمند کوهنوردان و مربیان پیشکسوت کوهنوردی واستفاده از تجارب مفید آن‌ها برگزار شد.
همچنین درادامه برادران سرپرست ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم جهت صعود سراسری به قله سبلان انجام شده است افزود : بیش از 220 کوهنورد از 16 استان کشور به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دو جبهه شمالی و جنوبی به قله سبلان صعود خواهند کرد .
او اظهار کرد : کوهنوردان صبح روز پنجشنبه از اردبیل به سمت پناهگاه حرکت می کنند که فردا شب از دو جبهه شمالی و جنوبی (شابیل و آلوارس )صعود صورت می گیرد .

 

نظر شما