مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

شاخص آلودگی هوا در اشتهارد به وضعیت هشدار رسید

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۳:۵۲:۲۵
کد خبر: ۹۵۷۴۱۸
شاخص آلودگی هوا در  اشتهارد به وضعیت هشدار رسید
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: شاخص آلودگی هوا در شهرستان اشتهارد ۱۴۴ و در مرز رسیدن به وضعیت هشدار است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ فردین حکیمی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آلودگی این منطقه علاوه بر وارونگی و پایداری هوا، استفاده نیروگاه شهید رجایی قزوین از سوخت مازوت است، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر رخداد وارونگی دما و تداوم پایداری هوا تا ظهر فردا جمعه و از سوی دیگر داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوا که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه های حساس در کرج، اشتهارد و فردیس و ناسالم برای تمام گروه ها در شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد است.

وی ادامه داد:‌ بر همین اساس مصوبات قبلی جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا و تاکید رییس کارگروه، تکالیف قانونی اعضاء کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای کاهش غلظت آلاینده های هوا در ۲ روز آتی اعلام می شود که از جمله آن ها توقف تمام فعالیت های عمرانی و تشدید کننده آلودگی هوا توسط کلیه شهرداری های استان است.

حکیمی، جلوگیری از سوزاندن شاخ و برگ درختان در باغات و فضای سبز توسط شهرداری ها و جهادکشاورزی استان و آمادگی تمام مراکز درمانی، نظارت بر توزیع ماسک های استاندارد و همچنین اعلام پیام ها و توصیه های بهداشتی از طریق صدا و سیما و رسانه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز از دیگر این مصوبات است.

وی همچنین بر استقرار تمام پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر در سطح شهر به ویژه در مناطق پرتردد و آلوده شهر و  اعلام ممنوعیت هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز و سالن های سرپوشیده متعلق به بخش های خصوصی و دولتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و سایر دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

حکیمی اعمال محدودیت برای تردد کامیون ها به جز کامیون های حمل سوخت و پسماند در سطح شهر بویژه کرج ، فردیس، هشتگرد و نظرآباد توسط پلیس راهور و محدودیت فعالیت تمام واحدهای آلاینده هوا بویژه واحدهای ریخته گری، معادن شن و ماسه و کوهی، کارخانه های  آسفالت، کارخانه سیمان آبیک بویژه در روز پنجشنبه  توسط صنعت و معدن استان البرز و شرکت شهرک های صنعتی ( واحدهای مستقر درشهرکهای صنعتی) را از دیگر مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان برشمرد.

وی اضافه کرد: تشدید برخورد قانونی با خودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی توسط پلیس راهور استان، بکارگیری حداکثر توان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافر، جلوگیری از تردد کلیه اتوبوس های دودزا در سطح شهر توسط تمام شهرداری ها و اقدام شهرداری در جهت توقف هر گونه فعالیت های عمرانی مالکینی که از دیزل ژنراتور استفاده می کنند نیز از دیگر مصبات این کارگروه عنوان شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز همچنین اذعان داشت: شهرداری ها نیز باید به سرعت در جهت تعطیلی تمام مراکزی که اقدام به سوزاندن ضایعات و زباله می کنند و جلوگیری از تردد هر گونه وسایل حمل و نقل عمومی آلاینده از توقف گاه ها و پایانه های حمل و نقل برون شهری توسط راهداری و شهرداری ها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علایم تنفسی، افراد مبتلا به این بیماری ها، به کودکان و سالمندان توصیه می کنیم که از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

...

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز