جزییات کامل از علت مرگ ماهی‌های میانگران

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۹:۰۰:۵۳
کد خبر: ۹۵۸۲۲۱
جزییات کامل از علت مرگ ماهی‌های میانگران
فیلم کوتاهی که روزهای گذشته در فضای مجازی خوزستان منتشر شد، نشان می‌دهد که هزاران ماهی در بخشی از تالاب میانگران در ایذه در حال تلف شدن هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دلیل این مرگ و میر دسته‌جمعی ماهی‌های تالاب، کاهش سطح آب پس از وقوع سیلاب اخیر و گیر افتادن ماهی‌ها در منطقه‌ای به نام پل گژدم در محدوده تالاب میانگران عنوان شده بود.

در نهایت، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه نیز، گفت که عامل تلف شدن ماهی‌ها در تالاب میانگران، گرفتار شدن ماهی‌ها در گودال‌های کم آب است.

احمد امیری در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن هزاران ماهی در تالاب میانگران ایذه، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سطح آب تالاب میانگران بسیار کاهش یافته بود اما از سال گذشته وضعیت آبگیری تالاب بهتر شد.

وی توضیح داد: به دلیل اینکه برخی اراضی کشاورزی را آب گرفته بود، کشاورزان برای جلوگیری از ورود آب تالاب به اراضی کشاورزی اقدام به حفر جوی یا کانال کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه افزود: این اقدام کشاورزان موجب شده که با افزایش سطح آب تالاب، آب وارد بخش‌های خشک و برخی گودال‌ها شود و ماهی‌ها نیز به سمت این گودال‌ها هدایت شوند. در پی کاهش مجدد آب تالاب و پر شدن کانال با گل و لای، ماهی‌ها در این گودال‌ها گرفتار و تعدادی تلف شده‌اند.

امیری بیان کرد: ماهی‌ها به علت کم‌آبی گودال‌ها تلف شده اند اما آمار دقیقی از تعداد ماهی‌های تلف شده در دست نیست.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای نجات ماهی‌های گرفتار شده در گودال‌های میانگران گفت: در تلاش هستیم که با همکاری شهرداری، اداره شیلات و اداره آبفا شهرستان ایذه، ماهی‌ها را در تانکرهای حمل آب قرار دهیم و در قسمت‌های دارای آب تالاب تخلیه کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با اشاره به اثر منفی ایجاد کانال توسط کشاورزان در اکوسیستم تالاب تصریح کرد: کشاورزان از دستکاری در اراضی که در حریم تالاب قرار دارند، خودداری کنند و بدون مجوز اقدام به کاری نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز