فرماندار مشهد به مناسبت دهه فجر مطرح کرد؛

۲۳۴ پروژه در مشهد به بهره برداری خواهد رسید/ برگزاری ۳۵۰برنامه فرهنگی در مشهد

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۴:۲۱:۳۹
کد خبر: ۹۵۸۲۲۵
فرماندار مشهد گفت: با توجه به آغاز دهه شکوهمند فجر و با هماهنگی دستگاه های اداری خراسان رضوی۳۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در سطح شهرستان مشهد برگزار خواهد شد همچنین در طول این ایام ۲۳۴ پروژه شهری نیز به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد صبح امروز در محل فرمانداری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: اکنون در آستانه چهل ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی قرار داریم و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری؛ در خصوص "گام دوم انقلاب" شعار امسال دهه فجر ، انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری جهاد ومقاومت نام گذاری شده است.

وی با بیان پیش بینی برنامه های فرهنگی وهنری در این ایام خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام ، حضور در گلزار شهدا، دیدار از خانواده های معظم آنان ، دیدار از جانبازان ، برگزاری محافل فرهنگی وهنری، محافل قرآنی به ویژه در بخش رضویه، احمد آباد، مرکزی است.

فرماندار مشهد در ادامه با اشاره به محوریت برنامه های دهه فجر امسال تصریح کرد: تمامی مراسم هایی که برای دهه فجر امسال در نظر گرفته شده با محوریت مردم است ، چراکه این ملت ایران هستند که همیشه صاحبان اصلی انقلاب اسلامی بوده اند.

هاشمی با ذکر اینکه در برخی از مناطق شهرستان مشهد نمایشگاهی در خصوص دستاوردهای چهل ساله انقلاب برگزار خواهد شد اظهار داشت: با همکاری دستگاه های دولتی قریب به ۳۵۰ برنامه فرهنگی و هنری برای مشهد در نظر گرفته ایم که برخی از این برنامه ها به صورت درون دستگاهی است.

وی ادامه داد: اداره ورزش وجوانان ۴۴ برنامه ، آموزش وپرورش ۴۳ برنامه فرهنگی وهنری، اداره ارشاد اسلامی ۱۰ برنامه ، سازمان تبلیغات ۲۲ برنامه ، و همچنین سایر دستگاه ها از جمله بهزیستی ، کمیته امداد، و سایر نهاد های فرهنگی برنامه های ویژه ای برای ایام دهه فجر در نظر گرفته اند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در طی ۳ روز به همراه مدیران در حرم امام رضا(ع) با مردم ملاقات عمومی خواهیم داشت بیان کرد:به همراه شورای اداری در حاشیه شهر و همچنین مناطق کمتر توسعه یافته جلساتی خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به افتتاح پروژه ها در ایام دهه فجر در سطح شهرستان مشهد افزود: در مشهد ۱۱ پروژه توسط شهرداری و بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید، همچنین در بخش مرکزی ۳۱ پروژه با اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان، در احمد آباد ۵ پروژه با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان، بخش رضویه ۱۱ پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، و در مشهد ۲۳۴ پروژه با اعتبار ۹۳۹ میلیارد تومان تکمیل وبه مرحله افتتاح خواهد رسید.

وی بیشترین تعداد پروژه های شهر مشهد را مربوط به شهرداری دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین پروژه های شهرداری مشهد، ورود دستگاه tbm به ایستگاه های پایانه مسافربری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان است . و دیگر پروژه مربوط به اداره توزیع برق و پروژه ای در خصوص تبدیل ۸۴۰ کیلومتر فشار متوسط به سیم روکش دار و همچنین پروژه طرح گاوداری  رضویه که مربوط به جهاد کشاورزی است و طرح یکتای الیاف شرق که متعلق به سازمان صنعت ومعدن می باشد از سایر پروژه های مهم شهر مشهد است که در همین ایام به بهره برداری می رسد.

فرماندار مشهد در خصوص تعداد پروژه های سایر دستگاه های دولتی مطرح کرد:جهاد کشاورزی با ۱۳ پروژه عمرانی ، شرکت آب وفاضلاب ۱۲ پروژه ، اداره نوسازی تجهیزات استان ۹ پروژه ، دامپزشکی مشهد ۸ پروژه ، آب وفاضلاب روستایی ۴ پروژه ؛ در دست دارند که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

حضور فعال ۲۸ معین اقتصادی در مشهد

هاشمی در خصوص پروژه های طرح مثلث توسعه اقتصادی که هم اکنون توسط استاندار خراسان رضوی در حال اجرا است گفت: در شهرستان مشهد ۲۸ معین اقتصادی وجود دارد که از این تعداد ۱۷ معین اقتصادی در بخش مرکزی ، ۷ معین اقتصادی مربوط به منطقه احمد آباد و ۵ معین نیز مربوط به بخش رضویه است.

وی تعداد تفاهمنامه های به امضا رسیده با همکاری امام جمعه مشهد را ۲۵ پروژه اقتصادی دانست و افزود: سهم اعتبار هر کدام از این پروژه ها ۴۲ هزار میلیارد تومان است و طبق پیش بینی های انجام شده برای ۸۳ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

فرمانداردر خصوص سهم بخش اقتصادی طرح مثلث توسعه اقتصادی بیان کرد: در این رابطه ، ۱۸ درصد پروژه های خدماتی، ۸ درصد عمرانی، ۱۸ درصد کشاورزی ؛ ۱۵ درصد گردشگری، ۱۸ درصد خدماتی و همچنین ۴۱ درصد در حوزه صنعت و معدن است.

وی درباره رقم سرمایه گذاری برای هر کدام از این موارد افزود: ۱۷ درصد سرمایه ها مربوط به حوزه خدمات ،  ۵ درصد صنعت ومعدن ، ۴۲ درصد عمرانی، ۹ درصد گردشگری و ۵ درصد کشاورزی بوده است .

رماندار مشهد همچنین ادامه داد: ۴۴۴۲ واحد شرکت کشاورزی در شهرستان مشهد داریم که به دنبال حفظ وضعیت موجود آن هستیم.

۱۴۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد راه اندازی کردیم

در ادامه فرماندار مشهد با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: مناطق ۱۵ گانه اخذ رای شهرستان مشهد را به ۱۹ گانه افزایش داده ایم.

وی تصریح کرد: برای حوزه انتخابیه مشهد وکلات ۱۵۷۰شعب اخذ رای توسط هیئت اجرایی تائید شد که از این تعداد۱۴۰۰ شعبه در مشهد ، وجود خواهد داشت که در این انتخابات پیش رو شعب اخذ رای را ۳۰ درصد افزایش دادیم . همچنین حوزه انتخابیه احمد آباد، رضوی با حوزه فرمانداری فریمان است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز