گفتگو با آقاداماد مخترع در حاشیه مراسم ازدواج دانشجویی؛

هم رشته، هم سر، هم کار

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۴:۰۳:۱۸
کد خبر: ۹۵۸۴۲۴
هم رشته، هم سر، هم کار
آقا داماد مخترع و همسرش که با انتخاب خودشان ازدواج ساده ای داشته اند، می گویند: در ازدواج لازم نیست همه رسم و رسوماتی که از قدیم بوده و یا جدیدا باب شده است اجرا شود؛ لباس، جواهرات و تجملات، بعدها فراهم خواهد شد؛ مهم، هدف و بینش عمیق زوجین نسبت به زندگی و یکدیگر است.

 امین رضایی و همسرش زینب دریک وند، که در بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی شرکت کرده اند، هر دو دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نفت در دانشگاه صنعتی شریف هستند؛ امین همچنین دارای ثبت اختراع با موضوع «تعیین نوسانات فشار موئینگی در مخازن نفتی» بوده و تا به امروز چهار مقاله ISI  ارائه داده است.

او درباره نحوه آشنایی و ازدوجشان می گوید: «با زینب در آزمایشگاه نفت آشنا و به او علاقمند شدم اما آن موقع ما دو دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده بودیم و هنوز از تزمان دفاع نکرده بودیم. از طرفی من اهل تهران و همسرم خرم آباد بود و مادر همسرم به شدت مخالف ازدواج دخترش با راه دور بود اما وقتی دیدند من مصمم هستم موافقت کردند».

آقاداماد مخترع با لبخندی تاسف آمیز ادامه می دهد: «راستش را بخواهید  نگاه من به تشکیل زندگی مشترک این بود که فکر می کردم ازدواج و مشغله های زندگی مشترک، مانع دستیابی جوانان به اهداف و خواسته هایشان می شود اما خدارا شکر من و همسرم هم رشته ای بودیم و ازدواج، پیشرفت زیادی در موقعیت کاری و تحصیلی ما ایجاد کرد».

امین با بیان اینکه ازدواج حتی برای نوشتن مقالات و پیدا کردن کار و درآمد به من جهت و انگیزه داده تا خودم زندگی ام را بسازم، اضافه می کند: «با اینکه برای دکترای بدون کنکور هم پذیرش داشتم اما کار کردن را ترجیح دادم و بلافاصله بعد از دفاع از تزم مشغول کار شدم چون تصمیم جدی برای ساختن زندگی مشترک مان گرفته بودم و با تلاش هایی که داشتیم اکنون من و همسرم، همکار هم شده ایم».

زینب هم با تایید صحبت های همسرش می گوید: « ما عروسی و مجلس نگرفتیم؛ فقط بعد از عقد یک سفر رفتیم و زندگی مشترک را شروع کردیم. از آنجا که نمی خواستیم خانواده ها در این زمینه کمکی کنند و دچار زحمت شوند خودمان از صفر شروع کردیم و بعد از یک سال و نیم از زندگی مشترک تقریبا به همه موارد و خواسته هایمان رسیده ایم».

او قاطعانه تاکید می کند: «در تشکیل زندگی مشترک لازم نیست همه رسم و رسوماتی که از قدیم بوده و یا جدیدا باب شده است اجرا شود؛ لباس و جواهرات و تجملات، بعدها در زندگی فراهم خواهد شد؛ مهم هدف و بینش عمیق زوجین نسبت به زندگی و یکدیگر است».

آقاداماد دنباله صحبتش را می گیرد و می گوید: جوانان خصوصا پسرها باید به این بینش برسند که برای زندگی مشترک، ابتدا خودشان باید به استقلال فکری رسیده و دنبال زندگی ساده و به دور از تجملات باشند زیرا مهم این نیست که هنگام از خواستگاری همه امکانات را داشته باشند؛ مهم هدفمند بودن زن و مرد است که سبب ایجاد انگیزه برای آنان می شود.

این مخترع جوان با تاکید براینکه ازدواج، سرعت رسیدن به اهداف را دوبرابر می کند، ادامه می دهد: تمام کارهای من بعد از ازدواج با سرعت چشمگیری پیش افتاد و برکات بسیاری را در زندگی ام شاهد هستم. من معتقدم هر فردی که شغلی ندارد خودش انگیزه ای برای کار کردن نداشته است؛ چرا که وقتی این انگیزه به صورت واقعی در نهاد انسان شکل بگیرد قطعا برای رسیدن به هدفش تلاش می کند.

این زوج نخبه در پایان به جوانان یادآور می شوند که اگر همه چیز را ساده بگیرند به همه اهداف خود در زندگی مشترک خواهند رسید.

گفتگو: زهرا مرادوند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز