کرونا را بیشتر مردان می گیرند یا زنان؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۸۸۵۱
کرونا را بیشتر مردان می گیرند یا زنان؟
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: بیماری کرونا، مردان را بیش از بانوان درگیر می‌کند. با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرشید عابدی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برطبق بررسی‌ها، میانگین سن افرادی که گرفتار کرونا ویروس شده‌اند ۴۹ سال است.

وی با بیان اینکه این ویروس در افراد زیر 14 سال مشاهده نشده، افزود: برای پیشگیری از این بیماری، افراد باید مواد پروتئینی را پیش از مصرف، خوب بپزند.

 معاون آموزشی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به علائم این بیماری، تصریح کرد: برخی افراد که به این ویروس مبتلا می‌شوند، بدون علامت هستند و در برخی دارای علامات خفیف، برخی علامات شدید و در برخی به صورت نارسایی‌های حاد تنفسی بروز می‌یابد.

عابدی با بیان اینکه 98 درصد افراد در ابتدای این بیماری تب می‌کنند، اظهار کرد: این تب بیش از ۳۸ درجه است.

وی یادآور شد: سرفه، درد عضلات، سردرد، خلط خونی، خلط همراه با تنگی نفس و تنفس تند از علائم این بیماری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بیان کرد: اینگونه نیست که هر فردی به این بیماری مبتلا شود، مرگش حتمی باشد و همانطور که می‌بینیم از بین آمار اعلامی چین، آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری کمتر از سه درصد است.

جلال احمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز در این نشست اظهار کرد: آمادگی‌هایی در مورد شیوع احتمالی بیماری در استان و پیشگیری و آموزش به مردم کسب شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل آموزش است و محتویات آموزشی در این خصوص آماده شده که به زودی از طریق رسانه‌های معتبر منتشر خواهد شد، یادآور شد: بخش ویژه ایزوله را در بیمارستان بیرجند پیش‌بینی کرده‌ایم تا این بیماری در صورت بروز در استان، شیوع فراگیر نداتشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز