نشستن برف ۲۰ سانتیمتری در خلخال !

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۶:۲۸:۲۸
کد خبر: ۹۵۸۹۰۵
نشستن برف ۲۰ سانتیمتری در خلخال !
بارش برف که از روز شنبه در خلخال آغاز شده پیش از ظهر امروز نیز ادامه یافته و ارتفاع آن در شهر به ۲۰ سانتیمتر و در مناطق کوهستانی به دو برابر این میزان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرض الله پور رییس اداره هواشناسی خلخال گفت:  دمای هوای شهر خلخال نیز صبح امروز یک شنبه ۱۳ بهمن ماه به ۸ درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با زمان مشابه روز گذشته  ۸ درجه کاهش نشان می دهد .

وی اظهار کرد: هم اکنون رطوبت هوای خلخال ۷۷ درصد ،اسمان این شهر تمام ابری توام با بارش پراکنده برف بوده که در ارتفاعات وگردنه های منطقه برف تولم با کولاک گزارش می شود .

سخاوت بیرامی مدیر آموزش وپرورش خلخال هم گفت: بارش برف همراه با سرما موجب تعطیلی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی برای دومین روز متوالی در این منطقه شده و همچنین دانش آموزان مقطع دوره اول متوسطه نیز با یک ساعت تاخیر در سر کلاس های درس حاضر شدند .

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۶ روز به علت بارش برف وسرما  مدارس این منطقه تعطیل اعلام شده است اظهار کرد: آمار روزهای تعطیل شده فصول پاییز و زمستان امسال در نوع خود کم سابقه بوده و بیشترین میزان تعطیلی مدارس در طول سال‌های اخیر است .

صباح الدین برزگر شهردار خلخال نیز از ادامه برف‌روبی معابر این شهر خبر داد و گفت:با تلاش ماموران بخش خدات شهری و با استفاده از ماشین آلات برف‌روبی تاکنون ۸۵ درصد خیابان‌ها و کوچه های این شهر برف‌روبی ،بازگشایی و نمک پاشی شده و  برف‌روبی امروز به پایان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با وجود مغایرت کار نمک پاشی با مسایل زیست محیطی، شهرداری خلخال برای مقابله با یخ‌بندان سطح معابر و جلوگیری از حوادث در پاییز و زمستان سال جاری  به ناچار ۱۳۰ تن مخلوط نمک و شن را در معابر این شهر استفاده کرده است.

سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال نیز از ادامه بارش برف در جاده‌های  بین شهری وروستایی این شهرستان خبر داد و گفت:در حال حاضر به جز راه ارتباطی خلخال به پونل در استان گیلان سایر جاده‌های  اصلی و فرعی این شهرستان باز و تردد خودروها در آنها جریان دارد .

معروف خسروی اظهار کرد:به علت بارش برف ،کولاک مقطعی و یخ‌بندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده  خلخال به اسالم عبور از این گردنه تنها با استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز