افتتاح ۸۵ طرح‌ کشاورزی در مازندران با حضور رییس دفتر رییس جمهوری

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۲:۵۰:۰۹
کد خبر: ۹۵۹۸۷۷
افتتاح ۸۵ طرح‌ کشاورزی در مازندران با حضور رییس دفتر رییس جمهوری
تعداد ۸۵طرح بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری پنجشنبه هفته جاری در آمل به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق اعلام رسمی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برنامه افتتاح طرح های کشاورزی مازندران قرار بود امروز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شود اما با نهایی شدن سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری این برنامه به روز پنجشنبه موکول شد.

بنابراین گزارش پروژه‌های کشاورزی مازندران به طور همزمان در گلخانه فوق مدرن هیدروپونیک گل آنتوریوم در شهرستان آمل به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها برای حدود ۴۵۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

طرح‌های بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران شامل ۹ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و هفت طرح در حوزه شیلات و مابقی در بخش های دام و طیور، زراعی و باغی و آب و خاک است.

گلخانه هیدروپونیک ، پرورش گل و گیاهان زینتی و لیموترش، پرورش مرغ مادر، گاو شیری و گوسفند داشتی، بلدرچین، مرغ گوشتی، پرواربندی بره و گوساله، پرورش ماهی قزل‌آلا نیمه متراکم، تولید ماهی گرمابی، سورتینگ مرکبات، سکوی جمع‌آوری شیر، تجهیز و نوسازی شالیزارها، احداث و لایروبی آببندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار و تحت فشار، احداث کانال و انتقال آب، برق رسانی و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ آب و احداث سردهنه از طرح آماده افتتاح بخش کشاورزری مازندران است.

همچنین در این مراسم هفت طرح لایروبی و مرمت آببندان، آبیاری بارانی و کم‌فشار، احداث گلخانه سبزی و صیفی، احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی، گلخانه هیدروپونیک نیز از پروژه‌های است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

نظر شما