برگزاری مجمع عمومی شرکت پدیده در اسفند ماه

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۶:۳۵:۴۲
کد خبر: ۹۶۱۳۵۷
برگزاری مجمع عمومی شرکت پدیده در اسفند ماه
مجمع عمومی شرکت پدیده با حضور نمایندگان سهامداران عمده این شرکت اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، این تصمیم در دیدار مدیر عامل بانک صادرات ایران و سرپرست گروه شرکت‌های پدیده شاندیز با استاندار خراسان رضوی اتخاذ شد.

در دیدار حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات و علی کریمی سرپرست گروه شرکت‌های پدیده شاندیز با علیرضا رزم حسینی که در استانداری خراسان رضوی انجام شد هماهنگی های لازم برای برگزاری مجمع عمومی شرکت پدیده انجام گرفت و مقرر شد مجمع عمومی این شرکت با حضور نمایندگان سهامداران عمده اسفند ماه سال جاری برگزار شود.
همچنین مقرر شد در جلسه مجمع عمومی شرکت پدیده شاندیز اعضای هیأت مدیره این شرکت انتخاب شوند.  
پیگیری برای انتخاب یک سهام‌گردان توانمند در راستای حفظ ارزش سهام شرکت پدیده و آخرین اقدامات انجام گرفته برای ثبت اطلاعات سهامداران در سامانه بورس از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

مجمع عمومی این شرکت در دهم دی ماه امسال به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران حاضر برگزار نشد و به دور دوم کشیده شد.

طبق ماده ۸۷ قانون تجارت در مجمع عمومی عادی حضور دارندگان حداقل بیش از نصف سهامی که حق رای دارند ضروری است و اگر در اولین دعوت این حد نصاب حاصل نشد مجمع برای بار دوم و با حضور هر تعداد از سهامداران برگزار خواهد شد.

فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیر مجاز کاربری زمین‌های کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه‌های ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیت های کل پروژه متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسوولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.
پیرو این اقدامات بود که مدیر عامل جدید گروه شرکت‌های پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد ۴۵ شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه‌های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده‌اند.
هم اکنون گروه شرکت‌های پدیده در قالب ۶ شرکت اصلی و ۲ مؤسسه وابسته در حال فعالیت است و ۲ سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین ۲ هزار نفر در بخش‌های مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.

در حال حاضر بیش از ۷۸ درصد سهام شرکت توسعه پدیده شاندیز در اختیار مردم بوده و کمتر از ۲۲ درصد سهام متعلق به بانک صادرات و ملل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز