چرا میانگین تجویز دارو در استان بالاتر از میانگین جهانی است؟

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۳۰:۵۳
کد خبر: ۹۶۱۵۴۹
چرا میانگین تجویز دارو در استان بالاتر از میانگین جهانی است؟
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: میانگین تجویز اقلام دارویی به ازای هر نسخه برای بیماران سرپایی در استان بالاتر از میانگین جهانی و بین ۳ تا ۳.۱ قلم دارو است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجتبی اکرم گفت: در استاندارد جهانی میانگین تجویز اقلام دارویی بین ۲.۸ تا ۲.۹ قلم دارو در هرنسخه است.

وی بیان کرد: بیماران سرپایی به افرادی گفته می‌شود که به درمانگاه‌ها  مراجعه می‌کنند و از خدمات بستری استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال بابت خرید دارو و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بابت خرید اقلام و تجهیزات پزشکی در بخش تامین اجتماعی استان سمنان هزینه شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان دی بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی، سایر بیمه‌ها و آزاد در مراکز ملکی تامین اجتماعی و   بیش از ۳۱۷ هزار نفر در مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی ویزیت شدند.

اکرم ابراز داشت: از فروردین تا پایان دی امسال ۸۹۲ هزار و۵۹۳ نسخه دارویی در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان سمنان نوشته شد و ۲ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۵۳۳ قلم دارو به بیمه‌شدگان ارایه شد.

وی یادآور شد: تامین اجتماعی استان سمنان بابت ۷۶۹ هزار و ۱۱۳ نسخه دارویی که اقلام دارویی را از داروخانه‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان دریافت کردند از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال بیش از ۲۲۹ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال پرداخت کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: به طور میانگین به ازای هر نسخه برای تحویل دارو از داروخانه‌های طرف قرارداد با  تامین اجتماعی استان بیش از ۲۹۸ هزار ریال پرداخت شده است.

۴۲ میلیون نفر در کشور و حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند.    

در حالی که میانگین کشوری تجویز اقلام دارویی بین ۲.۷ تا ۲.۹ قلم در هر نسخه است، پزشکان استان سمنان بیشتر از این میانگین دارو تجویز می کنند.

 

نظر شما