معاون دادگستری اردبیل:

انتخابات فرصتی برای انسجام و وحدت ملی نه برای نفاق و تفرقه

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۲:۴۹:۵۲
کد خبر: ۹۶۱۶۰۸
انتخابات فرصتی برای انسجام و وحدت ملی نه برای نفاق و تفرقه
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس از دامن زدن به اختلافات قومی ،طایفه‌ای و زبانی خودداری کنند.

به گزارش برنا،یوسف خدادادی  در نشست مشترک مجریان، ناظران و اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم با داوطلبان انتخابات مجلس افزود: عامل اصلی عقب ماندگی‌ها ،  دامن زدن به اختلافات قومی و طایفه‌ای  بوده و اگر مورد ملاک اصلی انتخابات قرار بگیرد شایسته‌سالاری و ملاک‌های کارایی، تجریه و امانتداری کنار می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر معیارهای قومی و قبیله‌ای در امر انتخابات دخیل باشد وحدت و انسجام مردم مخدوش می شود و انتخاب درستی نیز صورت نمی‌گیرد.

خدادادی با بیان اینکه انتخابات فرصت ارتقاء آگاهی و روشنگری است، افزود: باید از این فرصت در جهت انسجام و وحدت ملی نه برای نفاق و تفرقه استفاده شود.

وی افزود: وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری و نظارات بر قانون بوده و نامزدها باید در این دو  مقوله توان و کارایی خود را به مردم نشان داده  زیرا  که وظیفه نمایندگان رسیدگی به مشکلات شخصی مردم نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی جولانگاه شایعه و تهمت شده است، افزود: افرادی که در این فضا اذهان عمومی را تشویش کنند مورد بازخواست و مواخذه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مدیران حق تبلیغ نامزدهای انتخابات را ندارند و نباید از امکانات دولتی به نفع آنها استفاده کنند افزود: یکی از آسیب‌های جدی انتخابات استفاده از امکانات دولتی به نفع نامزدهای انتخابات است که موجب سلب اعتماد عمومی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب برگزاری انتخابات سالم است، بیان کرد: مجموعه قضایی استان با اتخاذ تدابیر لازم برای سلامت انتخابات تلاش کرده و در این راستا هرگونه تحرک و اقدام غیرقانونی نامزدهای انتخابات را رصد کرده و با آن برخورد می‌کنند.

خدادادی افزود: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان در دادگستری با عضویت نهادهای مرتبط تشکیل شده و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و آسیب شناسی موضوع بر برگزاری صحیح انتخابات نظارت خواهد کرد.

مسعود امامی یگانه سرپرست فرمانداری اردبیل هم در این جلسه گفت:زمینه و بستر برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان فراهم شده و در این دوره ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری آن مشارکت می‌کنند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ۳۴۶ شعبه اخذ رای در شهرستان اردبیل پیش‌بینی شده که ۲۹۹مورد آن مربوط به شعبه ثابت و ۴۷ مورد دیگر مربوط به شعبه سیار است.

امامی با بیان اینکه نامزدها حق تبلیغ زودهنگام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را ندارند و فعالیت همه آنها رصد می‌شود، افزود: باید تلاش شود در این دوره مشارکت مردم در انتخابات مثل دوره‌های گذشته افزایش داشته باشد و رسانه‌های گروهی می‌توانند مشارکت حداکثری مردم را جذب کنند.

وی اظهارداشت: برگزاری انتخابات سالم مورد تاکید دولت و نظام است و تلاش بر این است با رعایت بی طرفی انتخابات سالم در اردبیل برگزار شود.

 

نظر شما