گرمترین روز زمستان کشور تاکنون در کدام استان ثبت شد؟

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۹:۳۰:۲۶
کد خبر: ۹۶۱۷۲۲
گرمترین روز زمستان کشور تاکنون در کدام استان ثبت شد؟
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی هنوز 40 روز تا پایان زمستان باقی مانده که در شبانه روز گذشته گرمترین دمای زمستان کشور از ابتدای دی تا کنون با میزان 30.3 درجه سلسیوس در قصرقند ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن حیدری گفت: قصرقند جزو شهرهای گرمسیر سیستان و بلوچستان محسوب می شود که حدود 170 کیلومتری شمال چابهار واقع است.

وی با بیان اینکه روند افزایش دما از چند روز پیش در استان آغاز شده است، گفت: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی انتظار می رود گرمای هوا در قصرقند تا اواخر هفته ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیش بینی می شود از اواخر وقت سه شنبه با شمالی شدن جریانات به تدریج روند کاهش دمای هوا در سطح استان آغاز شود و دمای هوا حدود 10 درجه سردتر شود.

حیدری ادامه داد: از امروز وزش باد در سطح استان به ویژه نواحی مرکزی و نوار غربی استان آغاز می شود و سرعت وزش باد سه شنبه شب و روز چهارشنبه به اوج خود می رسد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود سرعت وزش باد و گردوخاک در نواحی مرکزی و غربی 40 تا 70 و مناطق شمالی و زاهدان 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت برسد، گفت: انتظار می رود در نوار ساحلی استان نیز وزش باد با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت روی دهد.

این مسئول در بخش دیگری به ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی وارد استان می شود و نیمه شمالی و جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: بارش های این سامانه از نوع باران و رگبار خواهد بود که انتظار می رود با توجه به حجم ریزش ها آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیر ها و پرآب شدن رودخانه های فصلی را در پی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز