مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:

ارتقای شفافیت،سلامت و امنیت کار با اجرای سامانه روابط کار

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۴:۵۲:۱۷
کد خبر: ۹۶۱۷۳۱
ارتقای شفافیت،سلامت و امنیت کار با اجرای سامانه روابط کار
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در نشست منطقه‌ای مدیران وکارشناسان حوزه روابط کار وتحلیل‌گران سیستم استان های همدان،لرستان،کرمانشاه،کردستان و ایلام که در استان همدان برگزار شد، گفت: به منظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و برای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت،سامانه جامع روابط کار رونمایی و اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد توصیفیان گفت: این سامانه دارای سطوح کاربردی مختلف درحیطه خدمات سازمانی و نیازهای جامعه کار وتولید بوده و بالغ بر 30 خدمت را شامل می‌شود به گونه‌ای که در مرحله اول در خدمت ثبت الکترونیکی دادخواست کار (شکایت الکترونیکی کارگراز کارفرما) و ثبت قراردادهای کارگران به اجرا درآمده است.

وی افزود: بعد از راه اندازی این سامانه درکارگاه‌های بعدی همه قراردادهای کار در آن بارگذاری خواهد شد و همه دعاوی مربوط به کارگر و کارفرما و بسیاری از خدمات بیمه بیکاری،تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی،تایید صلاحیت مسئولان ایمنی وثبت درخواست برای مشاغل سخت و زیان آور، بررسی و تایید طرح‌های طبقه بندی مشاغل، بررسی و تایید آیین نامه های انضباط کارو...راشامل می شود.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی کاهش سطح تردد ارباب رجوع وشرکای اجتماعی دراداره ها وارائه خدمات به شکل سریع وشفاف را از دیگر قابلیت‌های این سامانه بر شمرد و گفت: ارتقای کیفیت وتسریع در روند ارائه خدمات به کارگران وکارفرمایان استان ازطریق پرونده الکترونیکی هرفرد درسامانه جامع روابط کار انجام می شود.

توصیفیان در ادامه گفت: اجرایی شدن سامانه جامع روابط کار در راستای تحقق دولت الکترونیک بوده و حرکت ارزشمندی است که سرعت، دقت، امنیت، سلامت، شفافیت و نظارت را درحوزه روابط کار ارتقا می‌دهد و کارگران وکارفرمایان با راه‌اندازی این سامانه می‌توانند فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری  و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند. چرا که از این پس تبادل اطلاعات و درخواست کارگران و کارفرمایان استان از طریق پرونده الکترونیکی هر فرد در سامانه جامع روابط کار صورت می‌گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به سند راهبردی سه ساله استان  و رویکرد برنامه محوری استاندار مبتنی براهداف  برنامه ششم توسعه گفت: رویکرد مسئولان استان علاوه برحفظ استقلال و صیانت از نیروی کار و فرصت‌های شغلی موجود، ایجاد وتوسعه فرصت های شغلی جدید است و این مهم با همت جامعه کار وتولید و مردم پرتلاش  وسختکوش استان و مسئولان درحال انجام است و خوشبختانه زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد. استان همدان بسان یک کارگاه پر جنب وجوش که همه عواملش مشغول کار هستند در مسیر توسعه و پیشرفت است.

توصیفیان در پایان گفت: 17 هیات تشخیص و 4 هیات حل اختلاف در استان همدان وجود دارد که رسیدگی به دادخواست و خدمت رسانی به کارگران و کارفرمایان را انجام می دهند که در 10 ماهه سال 98  مجموعا تعداد 4220 دادخواست و همچنین در مدت فوق تعداد 1393 دادخواست تجدید نظر خواهی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و رسیدگی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز