سه دهم جمعیت کشور در استان البرز است

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۰:۳۸:۲۳
کد خبر: ۹۶۲۶۰۱
سه دهم جمعیت کشور در استان البرز است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: این استان دارای رشد سالانه ۲.۴ درصد جمعیت است که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری بالا است و با حدود 3 میلیون نفر جمعیت سه دهم جمعیت کشور را در بر دارد

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، زهرا عربشاهی روز دوشنبه در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که باحضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این استان  چهار درصد خانوارهای کشور  را در بردارد در حالی مساحت آن ۳۱ صدم مساحت کشور بوده  بنابراین تراکم البرز ۱۰ برابر متوسط تراکم جمعیت کشوری است.

وی گفت:امروز به واسطه افزایش نرخ مشارکت شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم و تولید ناخالص ملی استان البرز از سال ۹۲ رو به افزایش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمین استان البرز نیز درسال های گذشته آغاز شده و اواسط اسفندماه سال جاری به دنبال تصویب آن هستیم .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اضافه کرد: سند توسعه استان نیز به جد دنبال می شود وامسال در استان البرز شاهد رشد ۱۳.۵ درصدی اعتبارات عمرانی بودیم که بخش قابل توجهی از آنها به شهرستان های طالقان و اشتهارد به عنوان شهرستان های محروم اختصاص یافته است.

عربشاهی افزود: در بحث ستاد اقتصاد مقاومتی البرز نیز ۳۷۰ مصوبه داشتیم که با توجه به ظرفیت های قابل توجه دانش بنیان ، صنعت و دارو، بیوتکنولوژی  و صنایع تبدیل اقداماتی موثر درحال انجام است.

وی ادامه داد: رسال گذشته استان البرز پنج پروژه موفق در حوزه اقتصاد مقاومتی داشت و ۲۰ پروژه اقتصاد مقاومتی استان البرز  براساس گزارش های ۹ماهه سال دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: همچنین اقدامات موثری در حوزه واگذاری طرح ها در حال انجام است .

عربشاهی گفت: در بحث تبصره ۱۸  و پرداخت تسهیلات توانسته ایم در تسهیلات کشاورزی وصنعت پرداخت صد درصدی تسهیلات را داشته و رتبه های قابل توجهی در حوزه رونق تولید، بازسازی و جذب سرمایه گذاری خارجی به دست آوریم .

.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز