رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

در زمینه تخم‌مرغ وارد کننده هستیم / فعالیت بالغ‌ بر ۲۵ هزار انواع ماشین‌آلات کشاورزی در سطح استان / ۲۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در دست احداث داریم

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۱:۴۷:۲۰
کد خبر: ۹۶۳۵۴۹
در زمینه تخم‌مرغ وارد کننده هستیم /   فعالیت بالغ‌ بر ۲۵ هزار انواع ماشین‌آلات کشاورزی در سطح استان  /  ۲۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در دست احداث داریم
عبدالرضا بازدارگفت: در زمینه گیاهان دارویی نزدیک به ۳۰۰۰ هکتار زمین زیرکشت داریم که درمجموع ۱۱ هزار تُن محصولات گیاهی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بازدار ضمن اشاره به برگزاری جلسه بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رسانه ها ،اظهار کرد: همه همکاران در راستای خدمتگزاری به بهره‌برداران تولیدکنندگان و کسانی که در مقوله امنیت غذایی تلاش می‌کنند از همه وجود خود مایه می‌گذارند.

اوبا اشاره وضعیت کشاورزی قبل و بعد از انقلاب در لرستان،افزود: وضعیت امنیت غذایی قابل مقایسه با آن سال‌ها نیست در آن زمان‌ها مردم نان جو و نان بلوط استفاده می‌کردند این در حالی است که اکنون دو برابر مصرف استان گندم تولید می‌کنیم.

بازدار با اشاره به ورود کشت‌های مکانیزه و تولید انواع گندم در استان،تصریح کرد: در تولید تنوع ایجاد کریم و ازنظر مکانیزاسیون نیز بالغ‌بر ۲۵ هزار انواع ماشین‌آلات کشاورزی در سطح استان داریم که فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: در زمان گذشته میزان کل باغات به ۵۰۰٠ هکتار نرسیده الان بالغ‌بر ۵۰ هزار هکتار سطح زیرکشت باغات داریم و توده گردو، انار، انجیر و زردآلو استان در کشور معروف است.

بازدار با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در دست احداث داریم، خاطر نشان کرد: همچنین ۶۵ هکتار گلخانه صیفی و سبزی با متوسط تولید ۴۵۰ تُن در هکتار فعال است و به این روند با سرعت ادامه می‌دهیم که در این زمینه تسهیلات بانکی بدون هیچ‌گونه محدودیتی در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته و در حال انجام کار هستند.

او با اشاره به این‌که تولید کنترل شده جز اهداف و سیاست‌های ما در استان است که بتوانیم سرما، گرما، تغییرات اقلیمی، مبارزه با بیماری‌ها و به‌ویژه بهره‌برداری از آب را مدیریت کنیم، عنوان کرد: صیفی، سبزیجات، گیاهان دارویی و شاخ گل‌های زینتی در مجموعه ۶۵ هکتاری گلخانه‌های استان در حال تولید هستند و در کنار آن نیز ۱۰ تا ۲۰ هکتار در دست ساخت داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به آغاز روند کشت باغات در اراضی دیم کم آب است، ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۶۰۰ هکتار در این اراضی با کمک منابع استانی کار کردیم و در برنامه داریم که امسال ۳۰۰ هکتار به این میزان اضافه کنیم که چاله‌کنی آن‌ها انجام شده و با مساعد شدن وضعیت جوی عملیات کاشت آن‌ها آغاز خواهد شد.

او با اشاره به این‌که در زمینه گیاهان دارویی نزدیک به ۳۰۰۰ هکتار زمین زیرکشت با ۱۱ هزار تُن تولید داریم، گفت: ۳۰۰ هکتار زمین زیرکشت زعفران داریم که تقریباً جای خود را در کشور پیدا کرده است.

بازدار در رابطه با تولیدات دامی ،یادآورشد: بیش از ۷۰ هزار تُن تولید گوشت مرغ با حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تُن مازاد مصرف، نزدیک ۲۵ تا ۲۸ هزار تُن تولید گوشت قرمز با ۱۲ هزار تُن مازاد مصرف، حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تُن تولید شیر با حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار تُن مازاد مصرف در استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که فقط در زمینه تخم‌مرغ وارد کننده هستیم،  بیان  کرد: حدود ۷ تا ۸ هزار تُن تولید تخم‌مرغ صنعتی و بومی داریم ولی محدود است و امکان توسعه ندارد چون استان‌های دیگر به ظرفیت بالایی در این زمینه رسیدند و ما نیز نمی‌توانیم در این زمینه اقدام کنیم چون ممکن است بازار عرضه و تقاضا به مشکل بخورد اما در بقیه زیر بخش‌های دام و طیور تولید مازاد مصرف استان داریم.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه اصلاح نژاد دام سبک،  تصریح  کرد: الان درآمد دامدار و عشایر ما به سمت اقتصادی حرکت می‌کند و در حوزه دام سبک و سنگین بومی‌سازی‌های خوبی صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

بازدار با اشاره به تأکیدات ادبیات دینی ما روی تولید محصول سالم،  عنوان کرد: روی کنترل مصرف سم و کود کارهای خوب انجام شده و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که محصولات لرستان جزء محصولات سالمی هستند که می‌توانند با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: همچنین در حوزه جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی در حوزه‌های اراضی زراعی و طبیعی، همکاران اقدامات خوبی انجام دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز