امام جمعه خرم آباد:

دوم اسفند روز تجلی مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است / انتخابات فرصتی برای اتحاد و همگرایی است / برای کسب آرا اقدامات خلاف شرع انجام نشود

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۳:۵۵:۵۶
کد خبر: ۹۶۴۴۰۱
دوم اسفند روز تجلی مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است  / انتخابات فرصتی برای اتحاد و همگرایی است  / برای کسب آرا اقدامات خلاف شرع انجام نشود
آیت لله سید احمد رضا شاهرخی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس وعده‌‎های نشدنی و دروغ به مردم ندهند.

به گزارش خبرگزارزی برناازلرستان ؛  شاهرخی  در خطبه های نماز جمعه این هفته در خرم آباد ضمن تشکر از حضورباشکوه و باعظمت مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد:حضور پررنگ و پرمعنای اقشار مختلف مردم، مردان، زنان، پیران، جوانان، نوجوانان، خردسالان در این راهپیمایی نشان داد یاد امام ، شهدا و جانبازی جانبازان همچنان در دل ها زنده است.

او با اشاره به سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) در 20جمادی الثانی افزود:حضرت فاطمه زهرا(س) خیر کثیر است و می طلبد که ما خود را به خیرکثیر متصل کنیم و از ایشان بندگی و اطاعت خدا را بیاموزیم.

آیت الله شاهرخی با اشاره به خطابه رسول گرامی اسلام (ص) به فرزندش فاطمه (س) که فرمودند کارهای خویش من جمله رابطه ات را با پرودگار خودت درست کن ، تصریح کرد: این رفتار  آموزنده بوده و ما 20 روز در مراسمات مربوط به حضرت زهرا(س) حضور پیدا می کنیم تا از طریق معرفت ،محبت ، شور و شعور اطاعت و بندگی را یاد بگیریم .

اوبا بیان اینکه امیر مؤمنان (ع) در محیط خانه از فاطمه (س) راضی و خشنود بود ،تصریح  کرد: صدیقه طاهره(س) تلاشگری کوشا در دفاع از نبوت ، امامت و ولایت بود و با همراه داشتن حجاب ، عفاف ،حیا و فضائل در همه عرصه ها گوناگون حضوری فعال داشت.

 نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فاطمه الگو و سرمشق برای ائمه معصومین (ع)است و ضرورت دارد فرزانگان حوزه و دانشگاه این سیده نسا العالمین و شخصیت بزرگ را به بانوان و مردم و جوانان ما بیش از گذشته معرفی کنند کما اینکه امام راحل انقلاب که با برنامه ها ، تقوا ،اخلاص ،ایثار و جهادش ملت ما را از ظلم، ستم و اجنبی ها نجات داد فرمودند سرمشق ما فاطمه (س)است .

او  دوم اسفند را  روز سرنوشت سازی برای ملت ایران دانست و خاطر نشان  کرد:  دوم اسفند روز تجلی مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است؛ و مردم در این روز  رشد فرهنگی، ایمانی خود را به نمایش می گذارند.

خطیب نمازجمعه خرم آباد یادآورشد: ازآغازانقلاب تا کنون نظام سلطه و بلندگوی های دشمن همه درصدد این بودند که مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم را پایین بیاورند اما با فضل خدا و بصیرت مردم در هر مقطع مشت محکمی به دهان این یاوه گویان زده شد و جهان خواران بدانند تا ابد اندوه و حسرت اختلاف در میان مردم ما بر دلشان باقی می ماند.

او ادامه داد:نمایندگی بار و مسئولیت بسیار سنگینی است؛ نمایندگی عصاره فضائل ملت است و یک نماینده باید درراستای فضیلت ها و خوبی ها حرکت کند و این آمادگی در او باشد که مجمع خوبی ها باشد.

آیت الله شاهرخی با اشاره به بخشی از صحبت های شهید سلیمانی که خود را کاندیدای تیر و گلوله دشمن معرفی کرده و در کوه ها و بیایانان ها به دنبال قاتل خودم می گردم ، تاکید کرد: شهید سلیمانی در بیابان ها و کوه ها برای ایجاد امنیت و ارامش به دنبال قاتل خود که همان قاتل ملت ایران بودند می گشتند لذا نماینده هم کاندیدای رای مردم است و باید با فضیلت و رفتار ، گفتار و کردار قصدش خدمت به مردم باشد و به دنبال جاه و مقام نباشد.

او گفت: داوطلبین نمایندگی وعده های نشدنی و خدای نکرده دروغین به مردم ندهند چراکه انتخابات فرصتی  برای اتحاد و همگرایی است .

امام جمعه خرم آبادتاکید کرد: کاندیدا باید توانایی خود را که در حدشان است بیان کنند اگر بیش از توان بگویند و مردم را فریب دهند ظلم کرده اند ؛تبلیغات برای شور انتخاباتی لازم است اما نباید اسراف و یا از بیت المال استفاده شود و برای کسب آرا اقدامات خلاف شرع انجام نشود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز