خسارت سرما به مزارع کشاورزی دزفول

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۲۱:۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۶۴۷۶۵
خسارت سرما به مزارع کشاورزی دزفول
مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه سرمای شدید در این شهرستان به مزارع و باغات خسارت وارد کرده است، گفت: در حال جمع‌بندی خسارت‌های واردشده هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد زارعی با اشاره به رخداد سرمای شدید در شهرستان دزفول گفت: در طول هفته گذشته شهرستان دزفول با سرمای شدید و تقریبا بی‌سابقه‌ای مواجه شد و در برخی از روزها این شهرستان دمای زیر صفر را نیز تجربه کرد.

وی افزود: با توجه به رخداد سرمای شدید در دزفول برخی از مزارع سیب زمینی، سبزی و صیفی و همچنین بخشی از باغ‌های مرکبات این شهرستان سرمازده شدند و خسارت دیدند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط به وجود آمده، در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی خسارت یخ‌زدگی مزارع و باغات شهرستان هستیم و پس از جمع‌بندی، میزان خسارت‌ واردشده را به اطلاع کمیته بحران خواهیم رساند.

زارعی بیان کرد: هر محصول کشاورزی یک آستانه تحمل در برابر سرما دارد و بیشتر محصولات کشت‌شده در دزفول تحمل دمای زیر صفر را ندارند و در طول هفته گذشته دزفول روزهایی با دمای زیر صفر را تجربه کرد و این مساله باعث بروز خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی شد.

وی خاطرنشان کرد: شدت و مدت زمان سرما در گیاهان اثر تخریبی متفاوتی را دارد و از این رو با توجه شرایط دمایی شهرستان دزفول باید دید که سرما تا چه میزان توانسته به مزارع و باغ‌های مرکبات آسیب وارد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز