معاون سیاسی استاندار اردبیل:

امید به زندگی در ایران ۲۰ سال افزایش یافته است

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۰:۵۹:۴۰
کد خبر: ۹۶۵۰۳۸
امید به زندگی در ایران ۲۰ سال افزایش یافته است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بعد از انقلاب اسلامی بر اساس یافته های علمی و پیشرفت علم پزشکی امید به زندگی بین سنین ۵۰ تا ۷۰ سال بیش از ۲۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش برنا،بهروز ندایی در نخستین همایش یک لبخند و یک زندگی در سالن فدک اردبیل برگزار شد اظهار کرد:

ایران در علوم پزشکی و فنی در منطقه توسعه و رشد قابل توجهی کرده است که می توان گفت رشد علم پزشکی در ایران ۱۱برابری جهان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ موسسه و بنیاد خیریه در رابطه با مسایل پزشکی و بهداشتی در اردبیل فعالیت دارند گفت: بنیاد حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(شمیم مهر) یکی از معتبرترین موسسه هایی است که کودکان زیر ۲۰ سال را تحت پوشش دارد و هر گونه هزینه های درمانی را برعهده گرفته است.

ندایی افزود: وضعیت اقتصادی و مشکلات مالی خانواده هایی که یکی از بستگان مبتلا به بیماری خاص هستند و نیاز عاطفی، معنوی و مالی دارند اینگونه موسسات خیلی کمک می کنند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد:راه اندازی اینگونه بنیادها بار بزرگی از دوش دولت و خانواده ها بر می دارد و خانواده ها صرفا به فکر مریض هستند و برای تامین هزینه و مسایل مالی مشکلی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است و گفت:بر اساس آمار سالانه بیش از ۷۰هزار مورد سرطان در کشور اتفاق می افتد و روز به روز افزایش می یابد و یک سوم مرگ و میرها نیز بخاطر تغذیه نامناسب و سبک زندگی اتفاق می افتد.

بهروز ندایی در پایان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر تصریح کرد:امیدواریم روزی برسد برای درمان تمامی سرطان ها درمان قطعی کشف شود.

همایش یک لبخند ، یک زندگی به مناسبت روز جهانی سرطان کودک و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با حضور مسولان استانی از سوی بنیاد شمیم مهر در سالن فدک اردبیل برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز