استاندار همدان:

ایجاد شور و نشاط انتخاباتی باید در اولویت قرار گیرد

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۱:۳۱:۰۲
کد خبر: ۹۶۵۰۵۹
ایجاد شور و نشاط انتخاباتی باید در اولویت قرار گیرد
استاندار همدان گفت: با استفاده از ابزار و امکانات، زمینه شور و نشاط انتخاباتی و افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای فراهم شود و این مساله مهم اولویت مسوولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد انتخابات همدان در جمع فرمانداران و بخشداران اظهار داشت: می توان برای افزایش مشارکت مردم از نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی توضیح داد: امسال ۶۳ هزار و ۶۰۰ رای اولی می توانند برای نخستین بار در انتخابات مشارکت کنند بنابراین می توان گردهمایی رای اولی ها در شهرها و بخش ها برگزار کرد.

استاندار همدان گفت: دانش آموزان عشق و علاقه زیادی به مشارکت در انتخابات و تعیین آینده کشور دارند بنابراین می توان با برگزاری گردهمایی رای اولی ها در مناطق مختلف نقش و اثر آرای آنها را تبیین کرد.

شاهرخی با بیان اینکه اجرای دقیق قانون برای متولیان انتخابات اصل و مبنا است گفت: وجود هیات نظارت در شعب اخذ رای یک فرصت است تا آنها با چشمان تیزبین و نظارت دقیق، مجریان را در برگزاری دقیق انتخابات یاری دهند.

وی اضافه کرد: اعضای ناظر بر انتخابات در صورت بروز مشکل در روند برگزاری انتخابات، موضوع را به مجریان منتقل کرده و مجریان انتخابات نیز به طور حتم نسبت به اصلاح روند کار اقدام می کنند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: انتخابات به عنوان یک فرآیند ملی، منافع ملی و تقویت دموکراسی پشتوانه نظام را در پی دارد بنابراین مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای یک اصل است. 

شاهرخی افزود: دشمنان نظام اسلامی با فشار حداکثری به کاهش مشارکت مردم در انتخابات دل بسته اند و در این راستا از تمام ابزارها برای ناامید کردن مردم استفاده کرده و مشکلات ایجاد شده توسط خودشان را با بهره گیری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بزرگنمایی و منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات سالجاری باید نسبت به دوره ها گذشته بیشتر شود ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب عقب نشینی دشمن شده در غیر اینصورت دشمنان جسورتر می شوند.

استاندار همدان، انسجام، وحدت و همدلی را در گرو مشارکت حداکثری دانست و اضافه کرد: برای بالا بردن میزان مشارکت باید با احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی به منظور ترغیب مردم به حضور در این رویداد نشست هایی برگزار کرد.

شاهرخی تاکید کرد: مهمترین اصل در انتخابات حضور حداکثری در پای صندوق های رای بوده و انتخاب داوطلب مورد تایید یک مساله فرعی و مرحله دوم کار است.

استاندار همدان اظهار داشت: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی بوده و برای حفاظت از انقلاب و نظام ضرورت دارد بنابراین باید از همه ظرفیت ها برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری بهره گرفت.

 

 

نظر شما