تلاش راهداران برای باز کردن جاده دندی - تخت سلیمان

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۹:۳۰:۰۹
کد خبر: ۹۶۵۲۴۳
تلاش راهداران برای باز کردن جاده دندی - تخت سلیمان
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راهداران این استان برای باز کردن مسیر ارتباطی دندی - تخت‌سلیمان که پوشیده از برف است سخت در تلاش و تکاپو هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جواد یوسفی روز یکشنبه گفت: این جاده ارتباطی از روز دوشنبه هفته گذشته بر اثر بارش سنگین برف بسته شد و هرچند راهداران مستقر در این نقطه از استان به دفعات نسبت به پاکسازی مسیر اقدام کرده‌اند اما وقوع کولاک‌های شدید، دوباره این مسیر را پوشیده از برف می‌کند.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی عوامل راهداری استان و با به کارگیری ‌بولدوزر، انتظار می رود این جاده ارتباطی تا ظهر امروز مسیرگشایی شود.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر تردد خودروها در مسیر ارتباطی زنجان- تهم - چورزق، صورت می گیرد، افزود: این مسیر ارتباطی نیز با تلاش‌ بی وقفه و شبانه روزی عوامل راهداری زنجان که به علت بارش برف و وقوع کولاک شدید بسته شده بود، ظهر روز گذشته /۲۶ بهمن ماه/ مجدد پاکسازی و مسیرگشایی شد.

وی اظهار داشت: کسانی که قصد تردد در جاده های استان زنجان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

یوسفی افزود: همچنین هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: به محض گزارش بازگشایی مسیر ارتباطی دندی - تخت سلیمان،  موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از سوی هواشناسی در خصوص بارش‌ برف از اوخر وقت امروز، بهتر است رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضرور به مسیرهای ارتباطی کوهستانی و برفگیر این استان خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر نیز به حتم خودروی خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیر چرخ مجهز کنند.

از ابتدای بهمن جاری تاکنون /۲۶ بهمن ماه/ قریب ۱۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی برون شهری زنجان فوت کردند و دی ماه امسال نیز ۲۰ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند که ۱۰ نفر کشته شدگان مربوط به حادثه سقوط اتوبوس مسافربری اصفهان به تبریز در آزادراه زنجان - تبریز بود.

۹ ماه نخست امسال نیز بر اثر وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۲۰۵ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۲۲۰ نفر کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

نظر شما