فروپاشی ازدواج های عاشقانه بخاطر ضعف در توافق بر سر اختلافات است

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۳:۵۲:۲۴
کد خبر: ۹۶۵۶۳۱
فروپاشی ازدواج های عاشقانه بخاطر ضعف در توافق بر سر اختلافات است
مهرجردی، توافق را بهترین حالت ورود به زندگی دانست و گفت: اغلب ازدواج های عاشقانه که منجر به طلاق می شود به دلیل ضعف زوجین در توافق بر سر تفاوت ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، کارگاه آموزشی «آشیانه» از ویژه برنامه های بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی، صبح امروز باحضور پانزدهمین کاروان زوج های دانشجو در محل مجتمع سپید مشهد برگزار شد.

علیرضا مهرجردی، مدرس مباحث خانواده در این کارگاه با اشاره به آیه 21سوره مبارکه روم، آرامش جامع و تربیت نسل را از مزایای عمده ازدواج دانست و گفت: ازدواج و تشکیل خانواده معمولا به سه حالت میان زن و شوهر اتفاق می افتد؛ تفاهم با یکدیگر، توافق با یکدیگر و تعارض.

وی، توافق را بهترین حالت ورود به زندگی معرفی و اظهار کرد: توافق یعنی به تفاهم رسیدن برای نحوه مواجهه با اختلافات و تفاوت ها چرا که زن و شوهر هر چقدر هم شبیه هم باشند دو فرد متفاوت هستند؛ اغلب ازدواج های عاشقانه که منجر به طلاق می شود به دلیل ضعف زوجین در توافق بر سر تفاوت ها است.

مهرجردی تصریح کرد: تعارض زمانی رخ می دهد که شما با همسرتان روی یک موضوع خاص، اختلاف نظر دارید و یکی از شما اصرار دارد که نظر دیگری را تغییر دهد.

تامین کنندگی مرد در خانواده منوط به حفظ اقتدار او از سوی زن است

مدرس مباحث خانواده پایه و اساس مرد را اقتدار او دانست و افزود: اگر اقتدار مرد حفظ شود می تواند هم به خانواده اش محبت کند و هم نظر مدیریت و برنامه ریزی داشته باشد و اگر زن همسرش را در این زمینه قبول نداشته و خودش وارد این حیطه شود، طبعا مرد کنار می کشد که این حالت هم مورد اعتراض زن واقع خواهد شد.

وی به مردان خاطرنشان کرد: اگر می خواهید زن لطافت، دلبری و طنازی داشته و خانه محل آرامش تان باشد باید تکیه گاه خوب و مطمئنی برای او باشید و در کنار شما احساس امنیت و صمیمیت داشته باشد.

مهرجردی با بیان اینکه مهربانی کردن مرد نشانه حفظ اقتدار او از سوی همسرش است، افزود: مرد، مظهر اقتدار و نیاز و مدیر امورات خارج منزل و زن، مظهر ناز و مدیر امورات داخل منزل است.

رازهای نفوذ به قلب همسر

وی در ادامه به رازهای نفوذ به قلب همسر اشاره و تصریح کرد: اولین راز برای خانم ها این است که اقتدار مرد و توانمندی هایش را پذیرفته و تایید و تحسین کنند؛ در این صورت نیاز ذاتی مرد به قدرت طلبی، به قدرت مدیریت در خانواده تبدیل خواهد شد.

مدرس مباحث خانواده ادامه داد: دومین راز این است که زن به همسرش ثابت کند وجودش به وجود مرد وابسته است؛ در این صورت مرد همه دنیا را به پایش می ریزد. سومین راز هم پذیرش مرد است به همانگونه که هست نه تلاش برای تغییر وی.

وی توجه به ظرافت ها و هنرمندی های زن، صمیمی شدن و خوب گوش دادن و اولویت دادن به زن را از رازهای نفوذ مرد به قلب زن برشمرد و به مردان یادآور شد: برخی رفتارها مانند منت گذاشتن، مشورت نکردن با همسر و بی احترامی، اعتبار و ارزشمندی شما نزد همسرتان را از بین می برد.

گفتنی است بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از دی تا اسفندماه جاری در مشهدمقدس برگزار می شود./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز