از سوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور رخ داد؛

اعلام اطلاعات پایه و عمومی انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۹:۴۹:۵۵
کد خبر: ۹۶۵۸۹۰
اعلام اطلاعات پایه و عمومی انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸
سخنگوی ستاد انتخابات کشور تعداد واجدین شرایط رای دادن را مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن برشمرد همچنین تعداد رای اولی ها را ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در پی درخواست مکرر اصحاب رسانه و لزوم آگاه سازی عمومی نسبت به آمار و اطلاعات مربوط به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور مواردی از این اطلاعات را در گفتگو با این پایگاه مرور کرد.

سید اسماعیل موسوی گفت:تعداد حوزه های انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی  ۲۰۸ حوزه  اصلی و همچنین تعداد حوزه های انتخابیه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری  ۵ حوزه اصلی است.

موسوی تعداد واجدین شرایط رای دادن را مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن برشمرد همچنین تعداد رای اولی ها را  ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر عنوان کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تعداد مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات را  بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور اعلام کرد و افزود:تعداد عوامل هر شعبه اخذ رای به طور میانگین حدود ۱۹ نفر شامل عوامل اجرایی شعبه،نمایندگان فرماندار،محافظین شعبه،بازرس شعبه و ناظرین شورای نگهبان می باشد.

دبیر ستاد انتخابات کشور زمان آغاز و پایان رای گیری را از ساعت ۸ صبح روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۹۸، حداقل به مدت ۱۰ ساعت که بنا بر تشخیص وزیر کشور قابل تمدید می باشد،اعلام کرد.

وی ادامه داد:اسامی و کد نامزدی کلیه نامزدهای تائید صلاحیت شده به تفکیک انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شعب اخذ رای نصب شده است.

موسوی بیان کرد:مدارک لازم برای رای دادن شامل اصل شناسنامه به همراه کارت ملی یا شماره ملی می باشد.

موسوی حداقل  سن رای دهندگان را  ۱۸ سال تمام عنوان کرد و افزود:کلیه متولدین ۲-۱۲-۱۳۸۰ و ماقبل آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

موسوی همچنین شعب اخذ رای در سراسر کشور را ۵۴ هزار و ۶۱۱ شعبه اخذ رای برشمرد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور بر توجه به اطلاعیه های صادره از سوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد و از مردم خواست  در ساعات اولیه صبح در شعب اخذ رای برای رای دادن حاضر باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز