رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی :

میزان مشارکت انتخاباتی در خراسان رضوی افزون بر ۵۲ درصد اعلام شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۸:۵۲:۱۰
کد خبر: ۹۶۵۹۲۲
میزان مشارکت انتخاباتی در خراسان رضوی افزون بر ۵۲ درصد اعلام شد
بر اساس نظرسنجی که نتایج آن ۲۱ بهمن ماه جاری توسط سه دستگاه اعلام شد، میزان مشارکت انتخابات در سراسر این استان بین ۵۲ تا ۵۶ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن جعفری دوشنبه شب پس از برگزاری نشست ستاد انتخابات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران پیش‌بینی کرد این میزان مشارکت در روزهای پیش رو افزایش یابد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش اثرگذاری در افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: در نشست دیروز یکشنبه با فرمانداران اعلام شد که در راستای اطلاع رسانی فرمانداران و معاونان حوزه معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی همکاری کامل با رسانه‌ها صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان ادامه داد: ۶۶ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس در این استان طی چند مرحله اعلام نظر هیات اجرایی و نظارت در خراسان رضوی و تهران تایید صلاحیت شدند. با رایزنی استانداری زمینه تایید صلاحیت بسیاری از نامزدها در برخی حوزه‌های انتخابیه در مراحل آخر بررسی صلاحیتها صورت گرفت.

وی گفت: اینکه عنوان می‌شود انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی بواسطه عدم حضور چهره‌های شاخص سیاسی از همه جریانها "رقابتی" نیست حرف صحیحی است اما وجود فضای غیررقابتی و عام در همه حوزه‌ها مطلب صحیحی نیست. همان حوزه‌های انتخابیه‌ای که برخی مدعی هستند فضای رقابتی انتخاباتی ندارند هم اکنون در آنها احزاب مختلف در حال ارائه لیست و فهرست هستند. 

جعفری افزود: بررسی گرایشهای افزون بر ۳۰۰ نامزد انتخابات در مشهد نشان می‌دهد که از همه جریانهای سیاسی در این حوزه انتخابیه حضور دارند و خراسان رضوی از سایر استانها و لااقل از بسیاری از استانها بواسطه فضای رقابتی وضعیت بهتری دارد. اگر انتخابات در مشهد رقابتی نیست پس ارائه لیست حزب اعتدال و توسعه در این حوزه انتخابیه چه معنایی دارد. 

وی ادامه داد: مطابق اظهارنظر مدیرکل انتخابات استانداری خراسان رضوی در برخی شهرستانها در ابتدا زمینه و امکان رقابت فراهم نبود ولی با تلاشی که صورت گرفت تایید صلاحیتها افزایش یافت و دغدغه‌های ما نیز در این خصوص کمتر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز