تولیت آستان قدس رضوی:

توجه به نقاط مشترک مذاهب اسلامی راه سربلندی و عزت مسلمانان است

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۹:۱۳:۴۶
کد خبر: ۹۶۵۹۳۷
توجه به نقاط مشترک مذاهب اسلامی راه سربلندی و عزت مسلمانان است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه نجات، سربلندی، عزت و شوکت مسلمانان همان راهی است که امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مرحوم شیخ عبدالمجید سلیم و مرحوم شیخ شلتوت معرفی کردند و آن تفکری است که بر نقاط مشترک مذاهب اسلامی توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان که در تالار شهید حاج قاسم سلیمانی حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت اظهار کرد: ما سردار شهید سلیمانی را یکی از مصادیق آیه شریفه «إِنَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمنُ وُدًّا» می‌دانیم.

وی به برخی از ویژگی‌های شخصیتی سردار جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی حقیقتا خداباور بود و به نصرت الهی باور داشت؛ عمل صالح این شهید والامقام از بهترین اعمال بود که توانست شر داعش ساخته آمریکا، صهیونیسم و مرتجعین منطقه را کم کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آمریکای جنایت کار تصور می‌کرد با شهادت این سردار دلاور می‌تواند راه مقاومت را به بن بست برساند، خاطرنشان کرد: دشمنان غافل از این هستند که ما به این آیه شریفه معتقدیم که «و لا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه امواتا بل احیاء عند ربّهم یرزقون» شهیدان راه خدا زنده هستند و حیات ابدی دارند.

وی ادامه داد: آمریکا با این جنایت، خوی استکباری خود، تکبر و بی‌اعتنایی‌اش به قانون و ضوابط و مقررات بین المللی را به جهانیان نشان داد. آمریکا به هیچ ضابطه قانونی و تعهدی پایبند نیست؛ آیا ارتباط و دوست پنداشتن چنین کشوری سزاوار است؟

حجت الاسلام و المسلمین مروی بیان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند با این جنایت، انتقام داعش را که دست پرورده خودشان بود، از شهید حاج قاسم سلیمانی بگیرند؛ با ایجاد شجره ملعونه داعش خواستند از یک سو مسلمانان را بد نام کنند و از سوی دیگر، مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند، اما شهید سلیمانی با اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب، این نقشه بسیار خائنانه و خطرناک را از بین برد.

وی گفت: نباید از کنار این جنایت آمریکا در شهادت سپبهد حاج قاسم سلیمانی به راحتی عبور کنیم؛ ضرورت دارد که امت مسلمان به ویژه جوانان را نسبت به دشمنان اسلام بیدار کنیم. ما چنین دشمنانی داریم و تنها راه ایستادگی در برابر آنها اتحاد و وحدت میان همه فرقه‌های اسلامی است.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام با اتحاد همه قبایل و گروه‌ها، آن هم در دوران جاهلیت، توانست بزرگترین تمدن اسلامی و بشری را بوجود آورد؛ مسلمانان اگر بخواهند به عزت، عظمت، سرافرازی و سربلندی که اسلام برای آنها مقدر کرده است، برسند هیچ راهی جز اتحاد و وحدت ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نمونه‌های تاریخی از وحدت و دوستی میان شیعه و سنی گفت: وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم، در بسیاری از برهه‌ها، میان اهل سنت و شیعه دوستی و برادری بوده و مسلمانان در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشتند؛ همواره فضای کلی میان مذاهب مختلف اسلامی فضای اخوت و دوستی بوده است اما از زمانی که پای انگلیس و بعد آمریکا در بلاد اسلامی باز شد، اختلاف‌ها، جدایی‌ها و نقارها بوجود آمد.

وی بیان کرد: دشمن برای اینکه قدرت مسلمانان را به حداقل برساند و بتواند به نیات سوء استعماری خود دست پیدا کند، در میان شیعیان، بهائیت و در میان اهل سنت وهابیت را ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: ما نه آن شیخ گمراهی که اکنون در آمریکا زندگی می‌کند و حقوق بگیر سازمان «سیا» است و به نام دفاع از شیعه به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند، مسلمان می‌دانیم و نه آن کسی که در انگلیس به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند و نه آن کسی که برای دامن زدن به اختلافات، به مقدسات شیعه توهین می‌کند، هیچ کدام را مسلمان نمی‌دانیم.

وی تأکید کرد: راه نجات، سربلندی، عزت و شوکت مسلمانان همان راهی است که امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مرحوم شیخ عبدالمجید سلیم و مرحوم شیخ شلتوت معرفی کردند و آن تفکری است که بر نقاط مشترک مذاهب اسلامی توجه دارد چرا که نقاط اختلاف بسیار اندک و نقاط اشتراک بسیار فراوان است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از خدمات آستان قدس رضوی به زائران پاکستانی تقدیر و تشکر کرد.

 

نظر شما