استاندار مازندران خبر داد:

۲.۴ میلیون نفر در مازندران واجد شرایط رای دادن

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۲:۱۹:۴۸
کد خبر: ۹۶۶۰۹۱
۲.۴ میلیون نفر در مازندران واجد شرایط رای دادن
استاندار مازندران با بیان اینکه انتخابات بهار سیاسی کشور به شمار می رود، با بیان اینکه دو میلوین و ۴۳۴ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: ۱۱۴ هزار نفر رای اولی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد حسین زادگان صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه ایجاد می‌کند و بهار سیاسی کشور است، گفت: انتخابات نشانگر اقتدار و همبستگی ملی و یک نهضت سیاسی است.

استاندار با اعلام اینکه از سه هزار و ۸۰ شعبه در سطح استان مازندران، دو هزار و ۴۵۴ شعبه اصلی و ۶۲۶ شعبه سیار در طول برگزاری انتخابات فعال هستند، عنوان کرد: مردم این استان می‌توانند از بین ۱۴۵ نامزد تأیید صلاحیت شده از ۹ حوزه انتخابیه مازندران ۱۲ نفر از افراد اصلح را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

وی با اشاره به این مهم که مردم می‌دانند امور کشور با انتخاب آنان می‌گذرد، گفت: مازندران جزو استان‌هایی هست که مشارکت بالایی در انتخابات ادوار گذشته داشته و در دوره قبل برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۷۲ درصد مردم استان در انتخابات مشارکت داشتند و امیدواریم در این دوره نیز مشارکت مؤثر و پررنگ باشد.

حسین زادگان اظهار داشت: از سه میلیون و۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان مازندران دو میلیون ۴۳۴ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این بین ۱۱۴ هزار و نفر رأی اولی هستند و حدود پنج درصد از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات مجلس یازدهم را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

استاندار مازندران تنوع و تکثر حضور نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را یکی از بسترهای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق رأی برشمرد و تاکید کرد: برای داشتن انتخاباتی سالم فضای خوبی در جامعه حکمفرماست و رسانه‌ها نقش مؤثری در روشنگری و تبلیغ دارد پس امیدواریم در روز انتخابات شاهد حضور حداکثری و انتخابی مناسب باشیم.

 

نظر شما