حضور محمدرضا کیوان‌فر، سینماگر گلستانی در جشنواره وزول با فیلم "در میان تپه‌ها"

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۲:۴۸:۵۸
کد خبر: ۹۶۶۱۱۳
حضور محمدرضا کیوان‌فر، سینماگر گلستانی در جشنواره وزول با فیلم در میان تپه‌ها
نخستین فیلم بلند محمدرضا کیوان‌فر، فیلمساز ایرانی اهل استان گلستان، با حضور وی در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی سینماهای آسیا به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ «در میان تپه‌ها» نخستین فیلم بلند محمدرضا کیوان‌فر، فیلمساز و عکاس ایرانی است که به صورت مستقل ساخته شده و به نمایندگی از ایران در جشنواره وزول به رقابت می‌پردازد.

داستان این فیلم که با مشاوره عباس کیارستمی، فیلم‌ساز برجسته ایرانی، ساخته شده، زندگی عشایر ترکمن را که در شمال شرقی گلستان زندگی می‌کنند، همچنین برخی از مشکلات آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

روایت فیلم «در میان تپه‌ها» با دغدغه‌های فکری سرباز معلمی آغاز می‌شود که برای تدریس به مناطق عشایرنشین شمال ایران فرستاده شده است.

پس از گفتگو با مردم مناطق عشایرنشین شمال ایران، معلم جوان درمی‌یابد که برخی از مشکلات موجب شده تا مردم روستا به سواد و فرهنگ اجتماعی اهمیت چندانی ندهند.

بحث بر سر سواد دختران یکی از موضوعاتی است که فیلم «در میان تپه‌ها» به خوبی به آن پرداخته است. هنگامی که معلم جوان موضوع سواد دختران را مطرح می‌کند، به وی پاسخ داده می‌شود که دختران «شوهر می‌کنند و می‌روند و نیازی به مدسه رفتن ندارند».

بکارگیریی همزمان فارسی، کردی و ترکمنی که نشان دهنده تنوع زبانی در ایران است را نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های فیلم محمدرضا کیوان‌فر عنوان کرد.

«در میان تپه‌ها» که در وزول، پنجمین حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را تجربه می‌کند برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ در جشنواره پوسان کره جنوبی که به اسکار آسیا معروف است، اکران شد. این فیلم همچنین در فستیوال‌های هانیان چین، سایروس تورنتو و گوتنبرگ سوئد نیز به نمایش درآمد.

محمدرضا کیوان‌فر در یک گفتگوی ویژه با بخش فارسی رادیوی بین‌المللی فرانسه در مورد مشکلاتی که برای ساختن فیلم در «میان تپه‌ها» با آن روبه‌رو شده گفت: «بودجه کم و نبود امکانات موجب شده تا سینمای مستقل ایران با محدودیت‌های زیادی مواجه شود و پروسه ساختن فیلم خیلی طول بکشد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز