رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان :

افزایش۲۰ درصدی تعرفه نظام مهندسی در سال ۹۸ / قوانین عامل افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۰۰:۰۱
کد خبر: ۹۶۶۲۷۰
افزایش۲۰ درصدی تعرفه نظام مهندسی در سال ۹۸ / قوانین عامل افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: قوانین در موضوع صدور پروانه در برخی موارد دست و پاگیر شده است و نمیتوان پروژه ای را بدون طی کردن مراحل لازم و رفع نواقص تمام شده تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد ابراهیم پور، ظهر سه شنبه 29 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ۹ هزار و ۶۰۰ عضو فعال دارد که بیش از نیمی از آنها پروانه اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: مثلث انبوه سازان، راه و شهر سازی و سازمان نظام مهندسی تلاش میکنند با هم افزایی در جهت افزایش کیفیت ساختمان ها اقدامات موثری انجام  دهند.

وی در خصوص هزینه خدمات مهندسی بیان داشت: هزینه خدمات مهندسی در کمیته ای مرکب از مدیر کل راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی ، معاون عمرانی استاندار و شهردار مرکز استان تعیین میشود.

ابراهیم پور اضافه کرد: مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی را وزارت راه و شهر سازی اعلام میکند که بر اساس این مبانی قیمت ها در استان ها تثبیت میشود و کمیته چهار نفره استانی میتوانند تا 25 درصد این قیمت ها را افزایش و یا کاهش دهند.

وی خاطر نشان کرد: در سال 98 قیمت خدمات مهندسی در سطح استان پایین تر یا برابر با قیمت اعلامی از سوی وزارت راه و شهر سازی بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه نرخ سال ۹۸ در گلستان حدود ۲۰ درصد رشد یافته، گفت: متاسفانه قیمت همه مصالح در سال گذشته افزایش چشم گیری یافته و هزینه خدمات نظام مهندسی مظلوم واقع شده است.

ابراهیم پور گفت: فرهنگ سازی برای مردم ضرورت دارد زیرا بسیاری از مردم، انبوه سازان و نظام مهندسی را سرمایه گذار می دانند در حالی که اینطور نیست و برای ما حقوق بهره بردار و عمر مفید ساختمان بسیار مهم است.

وی افزود: مسائل زیباسازی شهری یکی از معضلات کشور است که مستلزم همکاری شهرداری ها، راه و شهرسازی و نظام مهندسی کشور می باشد تا بتوانیم این پروژه و طرح جامع را در کل کشور یک بار برای همیشه حل کنیم.

وی در خصوص حداکثر زمان صدور پروانه در سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: اختلافاتی بین شهرداری ها و نظام مهندسی وجود دارد اما نباید برای یکدیگر باید تعیین کنند.

ابراهیم پور ادامه داد: قوانین در موضوع صدور پروانه در برخی موارد دست و پاگیر شده است و نمیتوان پروژه ای را بدون طی کردن مراحل لازم و رفع نواقص تمام شده تلقی کرد و بایستی اصول اولیه رعایت شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: عمر مفید ساختمان در کشور ۲۵ سال است و در استان گلستان ساختمان هایی داریم که بیش از این و یا کمتر از این عمر دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در پایان ضمن بیان اینکه  مباحث مقررات ملی ساختمان هر ساله بازنگری و به روزرسانی می شود تصریح کرد: با وجود اینکه از بسیاری از کشور ها عقب هستیم اما امیدواریم با همراهی سایر دستگاه های مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان که مربوط به تعمیر و نگهداری ساختمان ها است، را اجرایی کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز