سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان:

انعقاد تفاهم‌نامه «خط سبز گردشگری ایران» از اتفاقات مهم نمایشگاه تهران بود

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۴۳:۱۹
کد خبر: ۹۶۶۲۸۶
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان انعقاد تفاهم‌نامه «خط سبز گردشگری ایران» با شش استان شمالی کشور را از اتفاقات مهم نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛احمد تجری در ارزیابی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نمایشگاه امسال از دو جنبه از سال‌های گذشته متفاوت بود و این دو تفاوت سبب شد شاهد برگزاری نمایشگاه متفاوتی باشیم.

وی با اشاره به ادغام دو نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری افزود: واقعیت این است هر جا از صنعت گردشگری نام می‌بریم به موضوعاتی که مستقیماً با این صنعت سروکار دارد مرتبط است و البته صنعت گردشگری، مسیر رشدش را بر دو بال صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی طی می‌کند. بنابراین ادغام نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی اتفاق بسیار مثبتی است و مخاطبان با ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی توأمان مواجه می‌شود.

تجری، ادغام دو نمایشگاه را در زمینه آشنایی مخاطب بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط گردشگری کشور، تلفیق دو نمایشگاه سبب مشارکت فعال و پویای همه‌جانبه بخش خصوصی با دولتی شد.

وی با اشاره به حضور ۱۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان گردشگری در غرفه استان گلستان در جریان برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: با توجه به نقشی که این نمایشگاه می‌تواند در معرفی صنایع‌دستی و گردشگری داشته باشد، حدود ۱۰هزار اقلام تبلیغاتی شامل اطلاعات ۵۰ اثر شاخص گردشگری استان گلستان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شش استان تحت عنوان "خط سبز گردشگری ایران" منعقد کردیم که طبق آن می‌توانیم از هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها بهره‌برداری کنیم، توافقات اولیه صورت گرفت و قرار شد ادامه پیدا کند تا اهداف مرتبط با گردشگری را جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: در مورد میزبانی ایران از روسای گردشگری کشورهای حاشیه دریای خزر در استان گلستان برنامه‌هایی را هماهنگ کردیم تا این میزبانی که در مردادماه ۹۹ انجام می‌شود، به‌خوبی برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز