استاندار ایلام:

مشارکت حداکثری در انتخابات بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۴۶:۱۱
کد خبر: ۹۶۶۲۸۹
مشارکت حداکثری در انتخابات بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است
کشور در جنگ اقتصادی شدیدی قرار دارد و مشارکت بالای مردم بهترین راه مقابله با دشمن است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست با بانوان به مناسبت روز زن و مادر ضمن تبریک این روز مبارک، گفت: برای توسعه راهی جز استفاده از ظرفیت و توانمندی نیم دیگر جامعه یعنی بانوان نداریم منتها قبل از آن باید توانمندی آنها را باور کنیم.

وی در ادامه از توجه دولت تدبیر و امید به سهم مدیریتی زنان گفت و تصریح کرد: قبل از دولت در استان ۶ مدیر ارشد زن داشتیم الان این تعداد به ۱۱ مدیر کل افزایش یافته است.

استاندار ایلام ادامه داد: تا قبل از دولت تدبیر و امید تعداد مدیران زن استان ۷۶ نفر بودند اما امروز این میزان به  ۱۸۱ نفر رسیده و تا امروز بیش از ۲۲ درصد مدیران استان از بانوان هستند و امیدواریم این روند روبه رشد ادامه یابد.

سلیمانی دشتکی بر رقابت سالم توام با همدلی و برادری در انتخابات تاکید کرد و گفت: ریشه بسیاری از انتقادات و تخریب ها تداوم اختلافات پس از انتخابات میان گروه ها و جناح های سیاسی است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: بحث انتخابات بسیار حائز اهمیت است و انتخابات امسال به شدت  قومیتی شده که این امر هم مشکلی است و هم مزیت دارد، مشکل این است که تعصب‌ها نباید باعث بروز اختلافات در بین اقوام شود و مزیت آن  تحقق مشارکت حداکثری است.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در استان همواره بیشتر از میانگین کشوری است و  امیدوارم که مردم افراد اصلح را انتخاب کنند ولو اینکه در بین اقوام باشد.

استاندار ایلام گفت: ما به جز دشمنان این نظام که شناخته شده هم هستند می توانیم با دنیا مذاکره کنیم، راه و ممر اقتصاد ما علاوه بر تکیه بر منابع داخلی از طریق ارتباط با دنیا نیز به دست می آید.

سلیمانی دشتکی گفت: دولت هم مشکل دارد و برخی انتقادها درست است اما حب و بغض یک مساله دیگر است.

وی افزود: برخی هستند که هنوز نمی دانند اف ای تی اف و برجام یعنی چه، اما هر دم از دولت انتقاد و علیه آن موضع گیری می کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مشکلات همواره وجود دارد اما مسئله این است که برخی، منصب‌داران و منتخبین مردم را به بهانه دفاع از مردم زیرسوال می برند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به خدمات دولت در استان اشاره کرد و گفت: دولت و نظام خدمات خوبی در استان انجام داده است به طوری که ظرف یکسال گذشته حدود ۱۵ الی ۱۶ هزار میلیارد تومان در ایلام سرمایه گذاری شد و نرخ بیکاری از بالای ۱۷ به ۸.۱ درصد کاهش یافته که این امر نشان از تلاش در امر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بوده اما باز باید به جوانان و بانوان استان توجه شود و میزان انتخاب مدیران زن در استان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: کشور در جنگ اقتصادی شدیدی قرار دارد و مردم با مشارکت بالا پای صندوق های رای بیایند تا انشاءالله بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

سلیمانی دشتکی همچنین در حاشیه‌ی ملاقات‌های مردمی هم اظهار کرد: مدیران نگذارند کار مردم بر زمین بماند، چون مشروعیت هر مسئولیتی پاسخگویی در مقابل مردم است و در این راستا حضور مسئولان در بین مردم و در دسترس بودن آنان می توان این مهم را تحقق بخشد.

وی دیدارهای مردمی را فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان عنوان کرد و گفت:  در شرایط کنونی کشور مسئولان بیشتر به وضعیت مردم رسیدگی کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: در استان برنامه های متنوعی برای ارتباط با مردم تعریف شده که  از جمله می‌توان به برنامه هفتگی ملاقات عمومی، برنامه ماهیانه حضور مسئولان در سامانه سامد و همچنین برگزاری میز خدمت در جهت حضور بی واسطه مسئولان در بین مردم به صورت فصلی اشاره کرد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: سفر به شهرستان ها و مناطق محروم استان از دیگر برنامه‌های حضور مسئولان دربین مردم است.

 در برنامه های دیدار مردمی استاندار ایلام هر هفته بین ۳۰ تا ۴۰ نفر موفق به طرح خواسته‌ها و مشکلات خود می‌شوند و منتج به پیگیری‌های مستقیم می‌شود.

بر اساس این گزارش به گفته استاندار ایلام بیشتر خواسته‌های مردمی حول محور اشتغال جوانان، مشکلات مالی و معیشتی، مسائل درمانی، کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان و برخی موانع اداری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز