عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

بازسازی بافت تاریخی به منظور ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه گذاران صورت گرفته است

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۷:۱۱:۱۰
کد خبر: ۹۶۶۳۰۲
بازسازی بافت تاریخی به منظور ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه گذاران صورت گرفته است
کف و بدنه سازی در بافت قدیم شهر به منظور ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری انجام شده که در حال حاضر چند مورد سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهران کاظم نژاد با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری در خصوص زیبا سازی فضای شهری در ایام عید نوروز اظهار کرد: چندین المان ، نورپردازی و چند طرح از جمله 400 تیر برق در کمربندی تا قبل از ایام نوروز با دریافت مجوز پلیس راهور نصب خواهد شد.

وی در رابطه با علت عدم عقب نشینی ساختمان مجتمع تجاری هیرکان گفت: در خیابان هایی که مجتمع های تجاری وجود دارد عقب نشینی نمیشود و تنها 5 متر عقب ساخت باید صورت گیرد و شهرداری گرگان در کمیسیون ماده 5 مجوز عدم انجام عقب ساخت را در خصوص این مجتمع دریافت کرده است.

کاظم نژاد در رابطه با انتقال اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در صورتی که زمین برای جانمایی اداره کل میراث فرهنگی تهیه شود شورای شهر وشهرداری در ساخت مشارکت خواهند کرد اما متاسفانه هنوز زمینی به این منظور تعیین نشده است.

این عضو شورای شهر گرگان تصریح کرد: به دلیل وجود این اداره کل در بافت تاریخی و جابجایی و رفت و آمد های زیاد در این محل صدماتی به بافت تاریخی وارد شده است و بایستی هر چه زودتر این دستگاه از آن محل جابجا شود.

وی بیان داشت: در طرح جامع گردشگری شهر گرگان 6 محور گردشگری در نظر گرفته شده است و اولین محور در مسیری از پاسرو تا سرچشمه می باشد که در حال بازسازی است و به زودی به سرانجام خواهد رسید.

وی در ادامه به آغاز عملیات اجرایی پروژه شهربازی در منطقه هزارپیچ گرگان نیز گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه مناطق گردشگری گرگان اکثرا در محور ناهارخوران متمرکز شده اند تصمیم بر این شد تا به منظور ایجاد ارزش افزوده و انگیزه برای سایر مناطق شهر، پروژه شهر بازی در هزارپیچ اجرا شود زیرا این منطقه به لحاظ سوق الجیشی، ترافیکی و منظر شهری بهترین گزینه بود.

وی اضافه کرد: از انجایی که مسیر دسترسی این شهربازی از میان زمین های کشاورزی میگذشت شهرداری دو پلاک زمین به ارزش دو و نیم میلیارد برای بازگشایی مسیر 45 متری به این شهر بازی خریداری کرد.

وی با اشاره به برنامه های شورای شهر برای تبدیل شهر گرگان به مقصد گردشگری اظهار کرد: ایجاد فضاها و اماکنی که باعث ایجاد انگیزه در گردشگران شود تا شهر گرگان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند از جمله اقداماتی است که شورای شهر در جهت انجام آن اهتمام ویژه ای دارد.

وی در پایان اضافه کرد: کف و بدنه سازی در بافت قدیم شهر به منظور ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری انجام شده است که در حال حاضر چند مورد  سرمایه گذاری صورت گرفته و چند پروژه پذیرایی در این منطقه طراحی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز