مناظره در دانشگاه‌ها ممنوع شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۹:۳۰:۰۲
کد خبر: ۹۶۶۳۰۳
مناظره در دانشگاه‌ها ممنوع شد
عدم برگزاری مناظره با حضور همه نامزدهای مطرح، کلی‌گویی نامزدها و برخی تخلفات در تبلیغات از جمله گلایه های مردم از شیوه تبلیغاتی نامزدها است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  علی ناصری فرماندار بیرجند در نشست خبری ۲۸ بهمن ماه اعلام کرد که برگزاری مناظره‌ها در مراکز دولتی و از جمله دانشگاه‌ها طبق قانون ممنوع است چرا که دانشگاه‌ها نیز مراکز دولتی محسوب می‌شوند و باید در مراکز خصوصی و یا مساجد و حسینیه‌ها به دنبال پیگیری مناظرات بود.

این مسئله در حالی مطرح می‌شود که خیلی از مردم معتقدند که در دوره‌های قبل کاندیداها به صورت تک‌نفره و مجزا نمی‌توانستند در دانشگاه‌ها تبلیغات داشته باشند ولی مناظرات اشکالی نداشته است.

از طرف دیگر برگزاری مناظرات در اماکن خصوصی چون هتل‌ها نیز به واسطه هزینه‌بر بودن و یک اسراف غیر ضرور در تبلیغات وجهه خوبی ندارد و باید راه چاره‌ای اندیشید.

قرار بود در تاریخ سی‌ام بهمن‌ماه مناظره‌ای در سالن اجتماعات یکی از دانشگاه‌های بیرجند برگزار شود که به واسطه گفته و نظر فرماندار بیرجند در زمینه ممنوعیت برگزاری مناظرات در دانشگاه‌ها لغو شد.

ناصر خوش‌خبر، رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی نیز گفت: بعد از طرح شدن موضوع خلاف قانون بودن و یا نبودن برگزاری مناظرات در محیط دانشگاه‌ها از هیئت نظارت مسئله را پیگیری کردم.

وی بیان‌کرد: نظر هیئت نظارت نیز بر این بود که با توجه به متن قانونی در زمینه ضرورت عدم استفاده از اموال دولتی در تبلیغات کاندیداها استفاده از سالن‌های دانشگاه‌ها برای برگزاری مناظرات با متن قانون تضاد دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی یادآور شد: کاندیداها و هوادارانشان می‌توانند برای برگزاری مناظرات در محیط‌های دیگری مثل مساجد، حسینیه‌ها و یا سایر اماکن برنامه‌ریزی کنند.

هر چند در شهر بیرجند دو مناظره یکی در هتل کوهستان و دیگری در مسجد حضرت صدیقه طاهره (س) برگزار شد ولی در این بین عدم حضور همه کاندیدها در مناظرات باز هم گلایه‌های مردم را به همراه داشت و موجب شد انتظار مردم از برگزاری این مناظرات برآورده نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز