کارخانه نوآوری شیراز باعث اشتغال پایدار می شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۸:۳۰:۵۴
کد خبر: ۹۶۶۳۰۷
کارخانه نوآوری شیراز باعث اشتغال پایدار می شود
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به کارخانه نوآوری در شیراز خبر داد وگفت: افتتاح این کارخانه باعث ایجاد اشتغال پایدار در شیراز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهرداد سهرابی گفت: فارس یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی متخصص، مراکز دانشگاهی معتبر، پارک علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار است و استفاده از این ظرفیت‌ها وظیفه پیشرانان عرصه علم و فناوری است.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از حامیان اصلی زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری در شیراز وارد عمل شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: تجربه خوب و به ثمرنشسته کارخانه آزادی در تهران هم مزید بر علت شد تا کارخانه‌ای در شیراز و در فضایی به مساحت ۹ هزار متر مربع در فاز اول راه‌اندازی شود.

سهرابی افزود: کارخانه نوآوری شیراز با هدف تکمیل زنجیره زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری با حضور همه بازیگران این زنجیره و به منظور هم افزایی و رشد ایده‌های نخبگان و دانشجویان ایجاد شده است و حوزه‌های فعالیت این کارخانه توسعه بازار و کسب‌وکارهای فناورانه در این منطقه کشور است.

وی در مورد اهداف راه اندازی کارخانه نوآوری در شیراز گفت: شیراز به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری منطقه جغرافیایی گستره جنوب کشور، ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس بیان کرد :این کارخانه واقع در محل سابق کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC ) در دو طبقه ایجاد شده است.

سهرابی گفت: کارخانه نوآوری شیراز با داشتن دسترسی محلی مناسب به فضایی برای حضور ذی‌نفعان حوزه تکنولوژی، اعم از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها موجب رونق کارخانه نوآوری تبدیل شده است.

وی گفت: این کارخانه بر اساس برنامه بهره برداری ۱۰ ساله، حداقل یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: در سال ۹۹ حداقل اشتغال‌زایی فاز اول بهره برداری از این کارخانه، ۷۰۰ نفر و اشتغال‌زایی فاز دوم بهره‌برداری در سال آینده به یک هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

سهرابی درمورد حوزه‌های فعالیت این کارخانه گفت:این کارخانه قرار است در حوزه‌های مختلف اینترنت اشیا IOT، کشاورزی،سلامت،سایر انرژی‌هاو گردشگری فعالیت کند.

وی بیان کرد: کارخانه نوآوری شیراز، فضایی پویا برای استقرار ذی‌نفعان حوزه فناوری است که منجر به حمایت و ارتقای کسب‌وکارهای دانش‌بنیان می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در این کارخانه فضای کاری اشتراکی و دورهمی‌ها، دفاتر اداری و ویژه، اتاق جلسات، سالن‌های کنفرانس، فضای نمایشگاهی و آمفی‌تئاتر، کافه، منطقه استراحت و باشگاه سرگرمی، استودیوهای بازی و تولید محتوا دیجیتال و باشگاه کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری و دانش‌آموزی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سهرابی تصریح کرد: این کارخانه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری فارس منعقد شد و پایه‌های شکل‌گیری این زنجیره مهم زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی بنا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز