استاندار لرستان:

اعضای شعب اخذ رای نباید یکدست باشند / در روز برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع و جرم محسوب می‌شود / از نشاط ایجاد شده در بین مردم بهره برداری نشود

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۸:۴۷:۰۵
کد خبر: ۹۶۶۳۱۸
اعضای  شعب اخذ رای نباید یکدست باشند /  در روز برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع و جرم محسوب می‌شود  /  از نشاط ایجاد شده در بین مردم بهره برداری نشود
سید موسی خادمی گفت: اعضای شعب اخذ رای نباید یکدست بوده و حضور بی‌طرفانه‌ای در رای‌گیری مردم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی روز سه شنبه  در  شورای اداری استان با اشاره به اینکه برای تخصیص منابع تا پایان سال فرصت داریم، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها در مراکز سازمان‌های ملی خود تلاش کنند تا از اعتبارات مصوب شده تخصیص بیشتری به استان تعلق گیرد.

 اوبا بیان اینکه جذب اعتبارات نباید غیر بهینه باشد، افزود: برای جذب منابع باید برنامه‌ریزی مناسب داشته و در راستای فعال کردن پروژه‌ها و طرح‌ها هزینه شود و در صورت عدم جذب اعتبارات به حوزه‌های پربازده تر و فعال تر انتقال داده خواهد شد.

خادمی تصریح  کرد: در ایام نوروز آمادگی لازم را باید برای استقبال از میهمانان نوروز داشته باشیم. طی سال ۹۷ شاهد افزایش حضور گردشگران بودیم که متاسفانه به دلیل وقوع سیل در آن ایام بحث گردشگری متوقف شد.

او با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین پروژه چند روز آینده است و با همکاری تمام مدیران باید بستر مناسبی در افزایش مشارکت مردم ایجاد شود، خاطر نشان کرد: رقابت کاندیداها و مشارکت مردم در انتخابات لرستان شرایط مناسبی دارد، رقابت جدی، پرشور و نشاط و با سلایق مختلف در بیشتر نقاط استان وجود دارد.

خادمی سلامت را از اصول اساسی انتخابات برشمرد و یادآورشد: دستگاه‌ها و مدیران کل  برای سلامت انتخابات به‌خوبی اقدام کرده و این موضوع را به مدیران شهرستانی خود نیز انتقال دهند تا تخلفی صورت نگیرد.

اوبا تاکید بر اینکه اعضای  شعب اخذ رای نباید یکدست بوده و حضور بی‌طرفانه‌ای در رای‌گیری مردم داشته باشند، گفت: امنیت نیز یکی دیگر از مسائل مهم در امر انتخابات است که به هیچ وجه امنیت مردم و استان را فدای انتخابات نخواهیم کرد و این موضوع از طرف نامزدهای انتخاباتی نیز باید رعایت شود.

خادمی با بیان اینکه انتخابات فرآیندهای مشخص با نتایج نامشخص است، عنوان  کرد: نامزدهایی که قبل از اعلام نتایج در بین  بین مردم خود را برنده انتخابات اعلام می کنند، خلاف اخلاق، حقوق و امنیت عمل کرده و القای این موضوع ضد امنیت است.

او تاکید کرد: مردم طبق وظیفه شرعی وحق  قانونی به فرد اصلح مورد نظر خود رای دهند و نباید اجازه داده شود عده‌ای سودجو در این میان فعالیت کنند. لذا همه باید پس از دادن رای شعب و اطراف  آنها را تخلیه کنند

خادمی ادامه داد: در روز برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع و جرم محسوب می‌شود و کسی حق ندارد از نشاط ایجاد شده در بین مردم بهره برداری کند.

او بابیان  اینکه امنیت به هیچ وجه فراموش نخواهد شد، افزود: بخش عمده‌ای از امنیت انتخابات ایجابی و نتیجه اقدامات و کارهای اعتماد سازی است که تاکنون  انجام شده است اما برخی مشکلات و وقایع  را باید نیروهای انتظامی با  همکاری مردم در روز انتخابات کنترل کند.

استاندار لرستان  با توجه به رقابت و مشارکت خوب مردم شاهد انتخابات مناسبی  در استان خواهیم بود تا برگ زرینی به افتخارات این لرستان اضافه شود که با حمایت مردم رخ خواهد داد.

اوبا اشاره به عملکرد درست  حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها در انتشار اخبار انتخابات استان ،گفت: مسائل حاشیه ای و کوچک را در سطح ملی به گونه‌ای برجسته نکنیم که حضور پر شور و نشاط مردم در این دیار خدشه‌دار شود.

خادمی با بیان اینکه رسانه‌ها با فرهنگ سازی برای ایجاد آرامش و امنیت و شور و نشاط در بین مردم کمک کنند، خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین نتایج انتخابات این دوره افزایش سطح امنیت داخلی و خارجی است و این با افزایش مشارکت مردم به ویژه کمک و حضور فعال اصحاب رسانه امکان پذیر است.

 او بیان کرد: در بحث تامین امکانات برای برگزاری انتخابات مطابق قانون همه دستگاه‌ها همکاری لازم را باید داشته باشند، اما انتظار می رود که مدیران دولت به صورت اختیاری و خودجوش در حل مشکلات و رفع موانع اقدام کنند.

خادمی بابیان اینکه در برگزاری انتخابات همه باید در مقابل مردم متعهد باشند، گفت: امیدواریم با کمک همه به ویژه مردم و با عنایت به خداوند متعال شاهد انتخابات خوب با انتخاب خوب سالم و با کیفیت باشیم.

 

نظر شما