نماینده ولی فقیه در لرستان:

انتخابات یک حق و تکلیف است /قهر با انتخابات معنا ندارد / لزوم مشارکت حداکثری عموم مردم در انتخابات

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۸:۵۸:۵۸
کد خبر: ۹۶۶۳۲۱
انتخابات یک حق و تکلیف است /قهر با انتخابات معنا ندارد  / لزوم مشارکت حداکثری عموم مردم در انتخابات
آیت الله سید احمدرضا شاهرخی گفت: رای دادن یک تکلیف است و قهر با انتخابات معنا ندارد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ آیت الله  شاهرخی روز سه شنبه  در  شورای اداری استان  با تاکید بر برگزاری پر شور انتخابات و اجرای سالم آن، اظهار کرد:  انتخابات یک حق و تکلیف است و قوه مقننه یکی از سه رکن اصلی کشور است و از این جهت رای دادن یک تکلیف است و قهر با انتخابات معنا ندارد .

او  با اشاره به تعابیر مختلفی از قرآن کریم ،افزود:   در آیات قرآن امر معقول به امر محسوس تبدیل می شود. بعنوان مثال سنگینی بار امانت الهی خارج از توان و تحمل  زمین و کوهها بوده  که نماد صلابت و سنگینی هستند.

آیت الله  شاهرخی تصریح کرد : انسان از یک استعدادی برخوردار است که می‌تواند این بار امانت الهی را به دوش بکشد .چون عقل و دانش و فهمی که در وجود انسان است می تواند او را به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین تعریف کند و چنین انسانی میتواند مقامی را کسب کند که بال فرشتگان فرش راهش باشد .

او بیان کرد :این بار امانت الهی شامل انجام واجبات و پرهیز از محرمات و به عبارتی تدّین  است .

آیت الله شاهرخی  اولین گام را تخلیه صفات رذیله از وجود انسان دانست و ادامه داد:لازم است دیو پلیدی از وجود انسان رخت بر بندد و با مراقبت و مواظبت بتوانیم صفات عالیه انسانی را جایگزین کنیم.

 او گفت: وقتی که صفات نیک ،جایگزین صفات رذیله شدند با مداومت و ممارست می توان این صفات الهی را تقویت کرد و آنگاه انسان می شود انسان الهی که چشم او عین الله و دست او یدالله است و مجرای خیر الهی خواهد شد .

آیت الله شاهرخی با اشاره به موضوع انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت:این بار امانت الهی که به سراغ ما آمده است استعداد مدیریت آن را داریم و باید دقت کنیم تا با انجام وظیفه اجرایی و نظارتی ،مجرای فیض الهی شویم نه مجرای شیطانی تا خدای متعال از ما راضی شود.

او با تاکید بر مشارکت حداکثری عموم مردم در انتخابات ،یادآورشد: همه همت کنیم که هم یک انتخابات خوب انجام شود و هم یک انتخاب خوب صورت پذیرد،اولی برعهده مجریان و دومی بر عهده مردم است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز